Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Finanse > Bonus 900 zł od banku. To oszustwo, lepiej uważać
Joanna Leja
Joanna Leja 13.01.2022 01:00

Bonus 900 zł od banku. To oszustwo, lepiej uważać

smartfon-telefon-oszust-SMS-e-mail-iberion
Biznes info

Przestępcy ponownie zaatakowali. Tym razem podszywają się pod bank Santander, publikują fałszywą reklamę na Facebooku, która sugeruje, że za potwierdzenie tożsamości w banku Santander można otrzymać 900 zł.

Jak podaje CyberRescue na Facebooku pojawiła się reklama skierowana do klientów banku Santander. Oszuści namawiają do zweryfikowania swojej tożsamości w banku i odebrania bonusu w postaci 900 zł.

Podanie swojego loginu i hasła do bankowości oraz przesłanie kodu autoryzującego, może skutkować utratą wszystkich oszczędności z konta bankowego. Fałszywa strona internetowa posługuje się adresem santders[.]xyz, natomiast funpage na Facebooku nosi łudząco podobną nazwę “Santanders”.

Jeśli osoba, która wejdzie w link i poda dane może stracić dostęp do swojego konta i wszystkie pieniądze.

Co zrobić jeśli zobaczymy taki link?

W momencie, w którym padniemy ofiarą przestępców przede wszystkim należy sprawdzić na oficjalnej stronie firmy, instytucji, czy prowadzą aktualnie jakąś promocję, konkurs. Jeżeli post jest fałszywy, należy koniecznie wybrać przy poście opcję: “Zgłoś Post”, a następnie: “SPAM”. – W ten sposób poinformujemy zespół Facebooka, aby zablokował ten i podobne posty, które łamią regulamin społeczności strony i narażają użytkowników na szkody – tłumaczy Arek Tosek z CyberRescue.

Portal CyberRescue podpowiada co zrobić w chwili, gdy jednak damy się nabrać.

– Jeżeli podamy na fałszywej stronie nasze dane do bankowości, szybko należy zadzwonić do banku i poinformować o zaistniałej sytuacji, a także zmienić hasło do bankowości i sprawdzić czy z naszego konta nie zniknęły pieniądze – mówi Arek Tosek z CyberRescue.

Każdy powinien pamiętać, żeby dokładnie sprawdzać adresy stron bankowych oraz stosować zasadę ograniczonego zaufania w stosunku do pojawiających się sponsorowanych reklam na Facebooku.