BiznesINFO.pl Technologie Chiński gigant podbija polski rynek. Przyciąga klientów niskimi cenami
Aut. Daderot - Own work, Public Domain.

Chiński gigant podbija polski rynek. Przyciąga klientów niskimi cenami

5 grudnia 2023
Autor tekstu: Maria Gil-Sobczyk

W czerwcu chiński marketplace Temu zaczął realizować zamówienia od polskich klientów. Choć platformę założono dopiero w lipcu 2022 roku, to krótki czas obecności na rynku wcale nie sprawia, aby pozostawała w tyle. Jest wręcz przeciwnie. Co można na niej kupić?

Temu podbija rynek. Rosnące zainteresowanie Polaków

Od wejścia Temu na polski rynek minęło kilka miesięcy. Na początku o platformie nie mówiło się zbyt wiele, promowała się głównie w mediach społecznościowych. Jej właścicielem jest koncern PDD Holdings, do którego należy również Pinduoduo.

Z badania Mediapanel za październik wynika, że Temu stało się drugą siłą w polskim internecie, jeśli chodzi o handel. Więcej użytkowników miało we wspomnianym miesiącu jedynie Allegro – ponad 18 mln. Chiński marketplace uzyskał 10,8 mln realnych użytkowników, mediaexpert.pl – 400 tys. użytkowników mniej, a poza medium znalazło AliExpress z wynikiem 8,7 mln użytkowników.

Zrzut ekranu 2023-12-5 o 14.17.46.png

Obrady Sejmu do obejrzenia w kinie. Zainteresowanie jest spore, udział będzie bezpłatny
Szef SI Facebooka zabrał głos ws. sztucznej inteligencji. "Miną lata, zanim SI osiągnie poziom ludzi"

Co można kupić na Temu?

Po wejściu na platformę w oczy od razu rzucają się różnorakie banery z hasłami reklamowymi i zwrotami nawołującymi do sprzedaży. Strona sklepu jest dostępna w języku polskim, a ceny są podane w PLN, co z pewnością ułatwia przejście procesu zakupowego. W sprzedaży są produkty dopasowane do kategorii takich jak Dom i kuchnia, Obuwie damskie i męskie, Akcesoria sportowe, Artykuły dla zwierząt, Motoryzacja, Torby i bagaże, Zdrowie, Instrumenty muzyczne, AGD, Niemowlę i macierzyństwo, Odzież męska czy Moda kobieca.

Kontrowersje wokół firmy Temu

Business Insider informuje, że konkurenci Temu mieli zarzucać platformie pozyskiwanie influencerów powielających fałszywe informacje. Na reakcję chińskiego giganta nie trzeba było długo czekać – sam pozwał Shein, wskazując, że firma zaangażowała się w "kampanię gróźb". Z kolei magazyn “Time” donosił swego czasu, że Temu nie dostarcza zamówień, a Bloomberg, że w USA Temu sprzedaje produkty powstające w wyniku przymusowej pracy osób zwalczanych przez komunistyczne władze Chin.

Skuteczne sposoby na przyśpieszenie Windowsa. Wystarczy chwila, by system działał sprawnej
Obserwuj nas w
autor
Maria Gil-Sobczyk

Redaktor Biznesinfo, copywriter i korektor językowy. W poprzednich latach dziennikarz Grupy KRN Media oraz specjalista ds. mediów społecznościowych. Ukończyła studia magisterskie z dziennikarstwa i komunikacji społecznej. Szczególnie interesują ją tematy społeczne i gospodarcze, pilnie śledzi zmiany dotyczące rynku nieruchomości i finansów. Prywatnie pasjonują ją podróże, górskie wędrówki i cukiernicze rewolucje dokonywane we własnej kuchni.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat