Dodatkowe opłaty bez zgody klientów. Operator wypłaci rekompensaty
Jeden z operatorów telewizji kablowej i Internetu włączał klientom dodatkowo płatną usługę bez ich zgody. Teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zadecydował, że wszystkie reklamacje muszą zostać rozpatrzone pozytywnie, a abonenci muszą otrzymać rekompensaty.
Znany operator doliczał dodatkowe opłaty bez wiedzy klientów
Vectra oferuje między innymi usługi telewizji kablowej i dostępu do Internetu. Część ofert zawieranych z klientami przewidywała automatyczne uruchomienie dodatkowej usługi “Bezpieczny Internet”. Było to wymagane do zawarcia umowy i nie można było z tego zrezygnować. Funkcja była bezpłatna przez pierwsze dwa lub cztery miesiące, a potem jeśli klient nie zadeklarował rezygnacji, kwota rachunku wzrastała o 6,90 zł miesięcznie . Teraz w tej sprawie UOKiK wydał tak zwaną decyzję wiążącą.
Vectra zmienia swoją ofertę
Nie do końca uczciwe oferty, w których konieczne było włączenie usługi “Bezpieczny Internet” już przestały funkcjonować. UOKiK podkreśla, że włączenie dodatkowo płatnych usług zawsze wymaga wyraźnej zgody ze strony klienta .
- Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, włączenie dodatkowo płatnych usług musi się odbyć za wyraźną zgodą abonenta. Powinno do tego dojść najpóźniej w chwili wyrażenia przez niego woli zawarcia umowy, a nie na samym końcu tego procesu - przekazał UOKiK w komunikacie.
Vectra musi wypłacić klientom rekompensaty
Decyzja wydana w tej sprawie przez prezesa UOKiK zakłada pozytywne rozpatrzenie wszystkich reklamacji , które złożyli klienci. Vectra będzie także zobowiązana do tego, by wypłacić swoim byłym i obecnym abonentom rekompensaty w wysokości do 165,60 zł.
- Vectra poinformuje konsumentów, których dotyczy rekompensata, o decyzji Prezesa UOKiK w indywidualnej korespondencji, na stronie internetowej Spółki i prowadzonym przez nią profilu na portalu społecznościowym Facebook - informuje UOKiK.