BiznesINFO.pl Polska i Świat Dodatkowe opłaty bez zgody klientów. Operator wypłaci rekompensaty
Pixabay/Alehandra13

Dodatkowe opłaty bez zgody klientów. Operator wypłaci rekompensaty

13 grudnia 2023
Autor tekstu: Zuzanna Kabot

Jeden z operatorów telewizji kablowej i Internetu włączał klientom dodatkowo płatną usługę bez ich zgody. Teraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zadecydował, że wszystkie reklamacje muszą zostać rozpatrzone pozytywnie, a abonenci muszą otrzymać rekompensaty.

Znany operator doliczał dodatkowe opłaty bez wiedzy klientów

Vectra oferuje między innymi usługi telewizji kablowej i dostępu do Internetu. Część ofert zawieranych z klientami przewidywała automatyczne uruchomienie dodatkowej usługi “Bezpieczny Internet”. Było to wymagane do zawarcia umowy i nie można było z tego zrezygnować. Funkcja była bezpłatna przez pierwsze dwa lub cztery miesiące, a potem jeśli klient nie zadeklarował rezygnacji, kwota rachunku wzrastała o 6,90 zł miesięcznie . Teraz w tej sprawie UOKiK wydał tak zwaną decyzję wiążącą.

Właścicieli nieruchomości czekają spore podwyżki. Podatki w 2024 r. pójdą mocno w górę

Vectra zmienia swoją ofertę

Nie do końca uczciwe oferty, w których konieczne było włączenie usługi “Bezpieczny Internet” już przestały funkcjonować. UOKiK podkreśla, że włączenie dodatkowo płatnych usług zawsze wymaga wyraźnej zgody ze strony klienta .

- Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, włączenie dodatkowo płatnych  usług musi się odbyć za wyraźną zgodą abonenta. Powinno do tego dojść  najpóźniej w chwili wyrażenia przez niego woli zawarcia umowy, a nie na  samym końcu tego procesu - przekazał UOKiK w komunikacie.

Vectra musi wypłacić klientom rekompensaty

Decyzja wydana w tej sprawie przez prezesa UOKiK zakłada pozytywne rozpatrzenie wszystkich reklamacji , które złożyli klienci. Vectra będzie także zobowiązana do tego, by wypłacić swoim byłym i obecnym abonentom rekompensaty w wysokości do 165,60 zł.

- Vectra  poinformuje konsumentów, których dotyczy rekompensata, o decyzji Prezesa  UOKiK w indywidualnej korespondencji, na stronie internetowej Spółki i  prowadzonym przez nią profilu na portalu społecznościowym Facebook - informuje UOKiK.

Tuż po nowym roku zapukają do drzwi tysięcy Polaków. Skontrolują ważną rzecz
Ogromne zadłużenie branży kurierskiej. Kwoty są zdumiewające
Obserwuj nas w
autor
Zuzanna Kabot

Redaktorka portalu BiznesINFO. Jestem studentką psychologii na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej. W wolnym czasie lubię czytać książki i oglądać filmy związane z tematyką kryminalną.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat