BiznesINFO.pl Polska i Świat Jeśli czekasz na przesyłkę, musisz uzbroić się w cierpliwość. Problemy z dostawami z Chin
ARKADIUSZ ZIOLEK/East News

Jeśli czekasz na przesyłkę, musisz uzbroić się w cierpliwość. Problemy z dostawami z Chin

10 stycznia 2021
Autor tekstu: Maria Glinka

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego dostawa z Chin będzie opóźniona

  • Jak długo może potrwać ten problem

  • Która chińska platforma jest najbardziej popularna wśród polskich klientów

Dostawa z Chin opóźniona

Dostawa produktów z dalekiej Azji napotkała na poważne problemy. Wiadomości Handlowe donoszą, że czas oczekiwania na przesyłki z Chin może się zdecydowanie wydłużyć. Wszystkiemu winny jest wzmożony popyt, będący jedną z ekonomicznych konsekwencji pandemii.

Bloomberg podaje, że największe dostawy trafiają do Europy oraz USA. Obywatele zamawiają ogromne ilości środków higienicznych z Chin. Do zakupów zachęca przede wszystkich ich niska cena.

W trakcie pandemii wzrosło także zainteresowanie innymi, tanimi produktami, które oferują chińskie platformy internetowe. W dobie koronawirusa wzrost sprzedaży e-commerce zdecydowanie wzrósł. Według badaczy z PMR rynek internetowy w Polsce odnotował w ubiegłym roku najwyższy wzrost od kilkunastu lat. Tylko w naszym kraju segment ten powiększył się o 40 proc. Podobne mogą być szacunki dla Chin , które od lat są liderem eksportowym.

Dostawa w perspektywie długoterminowej

Do Chin napływa tak dużo zamówień, że brakuje kontenerów oraz miejsca na statkach. Dostawę produktów na czas utrudnia także zmniejszona liczba pracowników. Według ustaleń agencji informacyjnej utrudnienia w dostawach mogą potrwać nawet do połowy 2021 r.

Wszystkie te niedogodności sprawiają, że rosną koszty transportu. Według wyliczeń, na które powołuje się Bloomberg, koszt przesyłu kontenera z Szanghaju do Los Angeles zwiększył się dwukrotnie tylko w przeciągu ostatniego półrocza. Z kolei dostawa do Rotterdamu, największego portu morskiego w Europie, podrożała nawet cztery razy.

Którą platformę najczęściej wybierają polscy klienci? Największą rolę odgrywa Ali Express, serwis sprzedażowy należący do Alibaba Group. Według danych z połowy 2020 r. zakupy na tej platformie robiło ok. 5 mln Polaków. W 2017 r. liczba polskich klientów, która czekała na dostawy z Ali Express, wynosiła 3 mln.

Obserwuj nas w
autor
Maria Glinka

Redaktor Biznesinfo. Absolwentka stosunków międzynarodowych i studentka dziennikarstwa na UW. Pierwsze doświadczenia w branży dziennikarskiej zdobywała w stacji TVN i na portalu Euractiv. Wielbicielka filmów Alejandro Innaritu, reportaży książkowych i filmowych, zwłaszcza na temat polityki oraz społecznych problemów w wymiarze globalnym i lokalnym.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat