InPost zapowiada problemy, trzeba się przygotować. Chodzi o Paczkomaty
InPost planuje ograniczyć czasowo dostęp do części usług. Wiele osób będzie miało problem ze skorzystaniem z oferty przedsiębiorstwa, trzeba się zawczasu przygotować. Firma przestrzega, jest oficjalny komunikat.
InPost ostrzega klientów
InPost to polski prywatny operator logistyczny z siedzibą w Krakowie. Jak sami o sobie piszą, są “liderem w oferowaniu nowoczesnych usług logistycznych i pierwszą firmą w Polsce, która stworzyła sieć automatów Paczkomat® - samoobsługowych punktów nadania i odbioru paczek, czynnych 24/7”. Faktycznie, usługa ta stała się prawdziwym hitem i korzysta z niej ogrom ludzi.
Ta firma kurierska, która pozwala na przesyłanie paczek, zarówno nadając je bezpośrednio z domu z odbiorem kuriera, jak i zanosząc do jednego z punktów, może poszczycić się naprawdę sporą bazą użytkowników. Według Wikipedii InPost w 2022 roku dostarczył 744,9 mln przesyłek. Natomiast 23 lutego 2022 operator poinformował, że z aplikacji InPost Mobile korzysta 9,3 miliona aktywnych użytkowników. Teraz liczby te jeszcze wzrosły, a tym samym zwiększyła się liczba osób, których dotkną zapowiadane przez firmę utrudnienia.
Alert InPostu - Paczkomaty z utrudnieniami
InPost na swojej witrynie internetowej oraz w apce, jak i na różnych portalach i w aplikacjach firm, z którymi współpracuje, opublikował komunikat na temat planowanych prac usprawniających. Utrudnienia dla użytkowników zaczną się już jutro, 22 października 2023 r. i potrwają 9 godzin. W tym czasie nie da się korzystać z części usług. Oto treść komunikatu udostępnionego na platformie sprzedażowej Allegro:
- W celu usprawnienia naszych systemów informatycznych przeprowadzimy prace serwisowe w terminie 22-23.10.2023, w godzinach 18:00-09:00 (9 godzin). W tym czasie bez przeszkód będzie można robić zakupy online i odbierać paczki przy pomocy kodu QR lub kodu odbioru - zapewnia InPost.
Trzeba się jednak przygotować na niedogodności związane z wysyłką paczek i odbiorem zdalnym z automatów InPostu.
- W trakcie przerwy nie będzie możliwości tworzenia i wysyłania przesyłek przez Paczkomat ® (za wyjątkiem paczek z wcześniej przygotowaną etykietą). Zdalny odbiór paczek za pomocą aplikacji InPost Mobile w tym czasie nie będzie możliwy.
Powiadomienia w aplikacjach - warto je czytać
Jak się jednak okazuje, InPost nie pozostawia klientów bez żadnego zabezpieczenia , a więc nie muszą się martwić, że ich kod nadania czy zwrotu straci przez prace serwisowe ważność, albo że paczka zostanie odesłana do nadawcy.
- Dla komfortu osób odbierających przedłużymy (o czas trwania prac) terminy odbiorów paczek, ważności etykiet, kodów nadania oraz kodów zwrotu - wyjaśnia InPost na stronie Allegro.
Odpowiednie alerty zostały umieszczone w widocznym miejscu także u innych partnerów biznesowych InPostu. Warto regularnie przeglądać aktualności oraz ogłoszenia w rozmaitych aplikacjach związanych z różnymi usługami, z których korzystamy, ponieważ mogą się tam kryć właśnie tego typu ważne informacje.