Instagram zmieni wygląd. Transformacja może Ci zrujnować profil. "Dość brutalne"
Szef i rzeczniczka Instagrama potwierdzają; w strukturach trwają zaawansowane testy nad nową identyfikacją wizualną głównego feed'u Instagrama, czyli siatki zdjęć. Już niedługo efekt pracy pionu technicznego zobaczysz na własnym telefonie. Co i kiedy się zmieni?
Instagram zapowiedział zmiany: nowa siatka na stronie głównej
Adam Mosseri , obecny szef Instagrama, wcześniej także Facebooka, jako pierwszy zapowiedział zmiany poprzez swoje własne konto w serwisie. Przyznał, że zarząd prowadzi testy, które mają pomóc przy opracowaniu nowego konsensusu wizualnego głównej strony Instagrama - siatki zdjęć .
Właśnie testujemy nową, pionową siatkę dla Waszych profili. Zastąpi obecne kwadraty - przyznał.
Zdradził też więcej o motywie redefinicji strony głównej - zaznaczając przy tym, że firma zdaje sobie sprawę z niedogodności, które taka zmiana wywoła .
Zobacz też: Każdy powinien używać tego narzędzia. Szwajcarzy udostępnili za darmo dla wszystkich
Kwadraty na Instagramie przejdą do przeszłości
Część użytkowników o tym, że Instagram zaczął eksperymentować z siatką główną mogła dowiedzieć się już na przełomie 2022/2023 r. - przypomina w tym kontekście The Verge. Rzeczniczka Instagrama Christine Pai, w komunikacie przesłanym w tej sprawie do amerykańskiego serwisu, potwierdziła słowa Mosseri'ego, dodając, że testy trwają na razie we współpracy z niewielką liczbą użytkowników. Nie zdradziła jednak skali ani nie sprecyzowała, kiedy efekty będą dostępne dla wszystkich.
Jest to ograniczony test i będziemy słuchać opinii społeczności przed wprowadzeniem czegokolwiek dalej.
Mosseri, odnosząc się do dominujących w Instagramie “kwadratów”, ocenił, że to wpływ czasów, kiedy platforma przyjmowała tylko treści w tym formacie - ale to ograniczenie zniknęło w 2015 r.
"Wiem, że to może być denerwujące"
Szef Instagrama ocenił przy tym, że z danych platformy jasno wynika, że obecnie zdecydowana większość treści ma format pionowy - 4x3 w przypadku zdjęć i 9x16 - w przypadku filmów. Firma nową identyfikacją miałaby więc wychodzić naprzeciw i tak już obecnym trendom.
Wiem, że może to być denerwujące dla niektórych z Was, którzy naprawdę spędzili dużo czasu na doglądaniu i upewnianiu się, że wszystko jest w porządku (siatka pionowa - red.), ale naprawdę chciałbym dzisiaj poprawić jakość treści. Zdecydowana większość tego, co jest dziś przesyłane na Instagram, ma charakter pionowy. Jest to rozmiar 4 na 3 na zdjęciu lub 9 na 16 na filmie, a przycięcie go do kwadratu jest dość brutalne. Mam więc nadzieję, że znajdziemy sposób, aby sobie z tym poradzić.
Zobacz też: UE ureguluje rynek smartfonów. Urządzenia się zmienią, choć konsumenci tego nie chcą