BiznesINFO.pl Polska i Świat Jeden z najpopularniejszych producentów aut zmienił logo. Jest nie do poznania
Unsplash.com David von Diemar

Jeden z najpopularniejszych producentów aut zmienił logo. Jest nie do poznania

6 stycznia 2021
Autor tekstu: Konrad Karpiuk

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak wygląda nowe logo marki KIA

  • Jaką strategię biznesową przyjmie producent

  • Jakie zmiany zostaną wprowadzone w KIA Motors Polska

KIA zaprezentowała swoje nowe logo

KIA pokazała swój logotyp na pokazie pirotechnicznym nad miastem Inczon w Korei. W trakcie wydarzenia wystrzelono setki fajerwerków, a 303 drony ułożyły się w kształt nowego logo firmy. W ten sposób pobito rekord Guinessa w kategorii "liczby dronów wykorzystanych do pokazu fajerwerków".

Do tej pory logo marki KIA składało się z trzech czerwonych liter, otoczonych owalem. Nowy projekt zmienia zapis liter na kursywę stylizowaną na odręczne pismo. Zniknęło również charakterystyczne owalne obramowanie.

Jak pisze portal RP, pomysłodawcy zmiany twierdzą, że nowy logotyp koreańskiego producenta zawiera "symetrię", "rytm" i "wznoszące linie". Projekt ma symbolizować rozwój marki KIA z myślą o klientach oraz dążenie do zostania liderem zmian i innowacji.

- Branża motoryzacyjna przeżywa okres gwałtownych przemian, które Kia zarówno kształtuje, jak i dostosowuje się do nich. Nowe logo jest wyrazem naszego pragnienia do inspirowania klientów w miarę, jak zmieniają się ich potrzeby w zakresie mobilności, a także naszych pracowników, aby potrafili sprostać wyzwaniom, przed którymi stoimy w szybko zmieniającej się branży - mówił prezes marki KIA.

Wraz ze zmianą logo, przyszła również zmiana motta. Do tej pory brzmiało ono "The power to surprise" i jak twierdzi strona firmy, te słowa stoją za awansem marki z producenta aut tanich i niskiej jakości, do producenta aut o "wysokiej wartości, doskonałej jakości i atrakcyjny designie". Natomiast nowe hasło to "Movement that inspires".

Nowe logo KIA to symbol nowej strategii

Odświeżone logo to część nowej strategii biznesowej, którą nazwano "Planem S". Litera S to skrót od angielskiego słowa "Shift", czyli w tym wypadku "zmiany". Nowy plan biznesowy zaprezentowano jeszcze w 2020 roku. Zakłada on osiągnięcie przez markę KIA pozycji jednego z liderów branży motoryzacyjnej.

Marka planuje podbić rynek poprzez popularyzację samochodów elektrycznych i wprowadzenie związanych z nimi usług . Jak podaje Interia, KIA chce dostosowywać swoje pojazdy i usługi do potrzeb nawet małych grup klientów, ale także do specyfiki konkretnych regionów.

KIA zmienia nie tylko logo. Zmienia się prezes polskiej filii

Z fotela dyrektorskiego KIA Motors Polska po 17 latach pełnienia swojej funkcji odchodzi Wojciech Szyszka. Jak pisze portal Moto RP, był on autorem popularności tej marki w kraju. 1 stycznia miejsce dyrektora zajął Leszek Sukiennik. Zadaniem nowego prezesa będzie zwiększenie w Polsce modeli KIA z napędem hybrydowym i elektrycznym, a także rozwój sieci dealerskiej i obsługi posprzedażowej .

Według Moto RP, Sukiennik jest związany z branżą motoryzacyjną od 24 lat. Ma na swoim koncie pracę w Fiat Auto Poland, w którym odpowiadał za Alfę Romeo, Lancię, Fiat Abarth i Fiat Professional. Zatrudnienie w KIA Motors Polska znalazł w 2016 roku.

Nowy dyrektor przyznał, że dzięki pracy poprzedniego prezesa ma znacznie ułatwione zadanie. Szyszko zostawił KIĘ w Polsce z dobrą siecią Autoryzowanych Dealerów, bogatą gamą modelową, oraz z zaplanowanymi premierami nowych modeli na rodzimym rynku.

Obserwuj nas w
autor
Konrad Karpiuk

Redaktor Biznesinfo. Najchętniej pisze na tematy polityczne, społeczne i związane z kierowcami. Były redaktor portalu "Świat na Kołach". Absolwent Socjologii na Uniwersytecie Warszawskim. Hobbystycznie zajmuję się muzyką i starymi samochodami, głównie krajowej produkcji.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat