Lidl przeciwko Republice. Na tym ruchu telewizja może dużo stracić
Sieć sklepów Lidl chce wycofać się ze współpracy z telewizją Republika. Jeżeli stacja nie zastosuje się do warunków dyskontu, może ponieść duże straty finansowe. W tym przypadku kompromis jest niemożliwy.
Lidl zrezygnuje z współpracy z Republiką
Aleksandra Robaszkiewicz — dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska przekazała, że sieć rozważa wycofanie się z emitowania reklam dyskontu w telewizji Republika. Ma to związek z jedną z najnowszych kampanii stacji.
W komunikacie podkreślono, że Lidl Polska jest marką neutralną światopoglądowo i chce dotrzeć do szerokiej grupy klientów. W związku z tym stawia na promocje w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych. Jednak w odpowiedzi na ostatnie działania Republiki sieć musi podjąć stosowne działania. Umowa z telewizją na nadawanie spotów reklamowych kończy się w marcu. Teraz Lidl stawia Republice ultimatum.
Republika na cenzurowanym
Telewizja Republika prowadzi kampanię przeciwko Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy . W związku z tym Jerzy Owsiak na poniedziałkowym podsumowaniu 33 finału WOŚP przekazał, że jeżeli firmy chcą dalej być częścią inicjatywy, nie mogą reklamować się w tej stacji.
Nie będziemy z Wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami — podkreślił Owsiak.
Owsiak zaznaczył, że nie da się pogodzić filozofii Orkiestry ze współpracą z telewizją Republika. Na słowa prezesa fundacji zareagował zarząd Lidla.
Lidl wycofa reklamy z Republiki
Ten poinformował o decyzji, zgodnie z którą sieć wycofa reklamy z Republiki jeżeli telewizja nie dojdzie do porozumienia z fundacją Owsiaka. Jak wynika z analizy danych Nielsen Audience Measurement dyskont jest najbardziej reklamowaną marką w Polsce. W związku z tym brak kolejnego kontraktu może oznaczać duże straty finansowe dla stacji.
Jeszcze nie wiadomo czy inne firmy pójdą za przykładem Lidla. Szansa na zmianę nastawienia Republiki do WOŚP jest raczej niewielka, zważywszy na raport Instytutu Monitorowania Mediów, z którego wynika, że w między 1 a 12 stycznia 89% materiałów na temat Orkiestry emitowanych w tej stacji miało charakter negatywny.