Lot się opóźnił lub został odwołany? Możesz liczyć na odszkodowanie
Opóźniony lub odwołany lot może przytrafić się każdemu pasażerowi. Taka sytuacja nie należy do najprzyjemniejszych i może wywołać wiele stresu. Warto jednak pamiętać, jakie prawa przysługują nam w takim przypadku. W wielu przypadkach pasażerom należy się odszkodowanie.
Odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot
Problemy z lotem mogą przytrafić się każdemu pasażerowi. Trwa okres wakacyjnych wyjazdów, więc warto wiedzieć, jakie mamy prawa, gdy spotka nas taka sytuacja. Prawo Unii Europejskiej jasno wskazuje, że w przypadku opóźnienia lub odwołania lotu pasażerowi należy się rekompensata. Trzeba jednak pamiętać, że nie zawsze ją otrzymamy. Odszkodowanie nie jest wypłacane, gdy problemy z lotem nastąpiły wskutek nadzwyczajnych okoliczności. Co to oznacza?
Zobacz także: ZUS wprowadził zmiany w ważnym dodatku. Skorzysta jeszcze więcej osób
ZUS wydał pilny komunikat. Dotyczy wszystkich klientówRekompensata za problemy z lotem
Wyżej wspomniane nadzwyczajne okoliczności to sytuacje, kiedy dochodzi do wystąpienia trudnych warunków pogodowych, czy usterek samolotu. W takich przypadkach nie należy się odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot.
Rekompensaty nie otrzymamy również w sytuacji, gdy dojdzie do zderzenia samolotu z innym obiektem. Co istotne, odszkodowanie zostanie przyznane, jeśli nasz samolot dotrze do miejsca docelowego z ponad 3-godzinnym opóźnieniem.
Jakie odszkodowanie dostaniemy za opóźniony lub odwołany lot?
Jeżeli chodzi o wysokość odszkodowania za opóźniony lub odwołany lot, to będzie zależała od długości trasy. Rekompensata będzie wynosiła od 250 euro do 600 euro. Tak prezentują się konkretne stawki za odszkodowania za lot:
- 250 euro w przypadku lotu do 1500 km,
- 400 euro w przypadku lotu w obrębie UE powyżej 1500 km,
- 400 euro w przypadku lotu od 1500 km do 3500 km,
- 600 euro w przypadku lotu o długości powyżej 3500 km.