mBank z ważnym apelem do klientów. Chodzi o ich bezpieczeństwo
mBank ostrzega klientów
Do klientów mBanku zaczęły napływać fałszywe wiadomości e-mail. Oszuści podszywają się pod VOD - popularny serwis, na którym można wypożyczać seriale i filmy. W treści wiadomości informują o braku opłaty serwisowej i zawieszeniu członkostwa. E-mail zawiera także spreparowany link "Zresetuj swoje członkostwo". Po kliknięciu następuje automatyczne przekierowanie do nieprawdziwego panelu do logowania, na którym użytkownik zostawia swój e-mail i hasło. W kolejnym kroku oszuści proszą o przekazanie danych do karty płatniczej. To prosty sposób na przejęcie kontroli nad środkami zgromadzonymi na koncie w mBanku.
Portal bankier.pl przekazuje oryginalną treść wiadomości e-mail, które otrzymują użytkownicy mBanku: "Nie udało nam się autoryzować płatności za kolejny cykl rozliczeniowy abonamentu, dlatego zawiesiliśmy Twoje członkostwo. Twoja obecna subskrypcja jest jednak aktywna do momentu jej wygaśnięcia. Oczywiście chcielibyśmy, abyś wrócił do nas. Dlatego wystarczy kliknąć przycisk zrestartuj swoje członkostwo, aby zaktualizować swoje dane i kontynuować oglądanie wszystkich najlepszych filmów z programów telewizyjnych".
mBank z apelem do klientów
W związku z licznymi skargami mBank wydał oficjalny komunikat. Spółka ostrzega, że przejęcie numeru karty oraz kodu CVV2, który znajduje się na jej odwrocie, zezwala na dokonywanie transakcji bez wiedzy właściciela. mBank odradza klikanie w jakiekolwiek linki przesyłane drogą e-mailową.
Co powinni zrobić klienci mBank, których dane zostały wykradzione przez oszustów? W pierwszej kolejności należy zgłosić sprawę do wybranego oddziału mBanku. Zaleca się także wylogowanie ze wszystkich urządzeń i zmianę haseł w serwisach. Poza tym stałe monitorowanie aktywności na kontach może uchronić użytkowników przed utratą środków zgromadzonych na rachunku bankowym. W ostateczności należy zgłosić sprawę na policję.
<