Na YouTube pojawią się jeszcze dłuższe reklamy. Pominięcie możliwe dopiero po minucie
Mijający rok w serwisie YouTube minął pod znakiem maksymalizacji przychodów pochodzących z wyświetlania reklam. Dotyczyło to zarówno aplikacji mobilnej, przeglądarkowej wersji serwisu, jak i aplikacji SmartTV. Teraz YouTube ogłasza kolejne zmiany związane z reklamami.
Reklamy na YouTube będą dłuższe
Administracja YouTube poinformowała na stronach pomocy technicznej o zmianie podejścia do serwowania reklam na telewizorach. W celu zapewnienia „lepszego doświadczenia streamowania” zdecydowano, że reklamy wyświetlane podczas oglądania filmów na YouTube będą dłuższe, lecz będą wyświetlane rzadziej:
We wczesnych testach mniejszej liczby dłuższych przerw na reklamę na telewizorach Smart TV ponad połowa streamerów CTV w YouTube doświadczyła o 29% dłuższych sesji oglądania przed następną przerwą na reklamę.
Decyzja podyktowana jest analizą zachowania samych użytkowników. Mają oni preferować dłuższe sesje oglądania żądanego materiału, nawet kosztem wydłużenia czasu oglądania przerw z reklamami. Zmiany będą znaczące i odczuwalne. Teraz reklamy można pominąć już 5-10 sekundach. Po zmianach na możliwość pominięcia reklamy trzeba będzie czekać nawet minutę.
Czy warto zapłacić za YouTube Premium? Jedna opcja zmienia wszystkoReklamy pojawią się także w shortach
Na razie zmiany będą obejmować wyłącznie aplikacje adresowane na SmartTV. Zmiana częstotliwości i długości reklam nie jest jedyną modyfikacją założeń. Oprócz tego treści reklamowe zobaczymy także podczas oglądania formatów Shorts – krótkich, kilku-kilkunastosekundowych „rolek”, które dotychczas nie były przerywane reklamami.
Jak dotąd nowe formaty reklam były testowane tylko na wąskim gronie odbiorców, jednak efekt był dla YouTube na tyle pozytywny, że zmiany zostaną rozszerzone na wszystkich użytkowników. Nie ma jak dotąd informacji, które świadczyłyby, że zmiany zostaną także wprowadzone w dostępie uzyskiwanym za pośrednictwem aplikacji mobilnych lub przeglądarek na komputerach.
Blokowanie adblockerów i droższe Premium
Zmiana formatu reklam to kolejna odważna decyzja YouTube w ostatnich miesiącach. Wcześniej serwis zaczął skutecznie uniemożliwiać dostęp do treści użytkownikom stosującym rozszerzenia blokujące reklamy. Ponadto podniesiona została także cena abonamentu YouTube Premium, który w tej chwili jest jedynym zgodnym z regulaminem serwisu sposobem na całkowite pozbycie się treści reklamowych.