Największa polska sieć pizzerii trafiła w ręce Norwegów
To jedna z większych transakcji na rynku gastronomicznym. Nowym właścicielem największej polskiej sieci pizzerii Da Grasso została norweska firma Orkla — donosi portal dlahandlu.pl. Pierwszą umowę inwestycyjną zawarto 3 miesiące temu. W tym czasie obie firmy otrzymały wymagane zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz uzgodniły warunki przyszłej współpracy.
Da Grasso jest największą polską siecią pizzerii. Historia firmy sięga roku 1996 — wówczas otwarto w Łodzi pierwszą restaurację. Do tej pory w Polsce powstało 190 lokali franczyzowych pod tą nazwą.
Da Grasso ma nowego właściciela
Zgodnie z ustalonymi we wrześniu warunkami norweska firma Orkla przejęła 74 proc. udziałów w polskiej sieci pizzerii. Założycielka firmy Karolina Rozwandowicz w dalszym ciągu pozostanie jej udziałowcem, a Magdalena Piróg będzie stała na czele zarządu. Da Grasso ma kontynuować działalność bez zmian w zakresie nazwy i brandu.
Wraz z zarządem Da Grasso oraz ich franczyzobiorcami chcemy kontynuować dynamiczny rozwój firmy. Połączymy nasze narzędzia, wiedzę i doświadczenie, co pozwoli nam na dalsze umocnienie marki w Polsce— powiedział w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Tommi Tervanen, CEO Orkla Pizza Out of Home.
W zawarciu transakcji firmom doradzała Fidea Corporate Finance.
Czym zajmuje się Orkla?
Norweska firma istnieje od 1904 roku. Dostarcza produkty i rozwiązania koncepcyjne konsumentom, a także zaopatruje rynki gastronomiczne i piekarnicze w krajach skandynawskich, bałtyckich oraz w wybranych krajach Indii i Europy Środkowej.
Orkla już od czterech lat przejmuje europejskie pizzerie. Zainwestowała m.in. w restauracje w Niemczech i Finlandii. Dzięki transakcji z Da Grasso będzie zarządzać 860 lokalami.