BiznesINFO.pl Polska i Świat Niebezpieczne zabawki. Niepokojące wyniki kontroli rowerków i hulajnóg
East News

Niebezpieczne zabawki. Niepokojące wyniki kontroli rowerków i hulajnóg

4 sierpnia 2023
Autor tekstu: Magdalena Madoń

Izba Handlowa sprawdziła dziecięce rowerki i hulajnogi. Co druga zabawka budziła zastrzeżenia. Większość produktów dotarła do Polski z Chin.

Kontrola hulajnóg

Przedstawiciele Izby Handlowej skontrolowali 25 modeli rowerków i hulajnóg (20 modeli pochodziło z Chin, 1 z Francji, 1 z Polski), w tym takich marek jak Decathlon, Spokey, Carrefour Polska, Bescomo czy Edilandia oraz 15 modeli samochodów akumulatorowych. Eksperci zwrócili uwagę na dokumentacje techniczną oraz instrukcje w języku polskim.

Sprawdzano także parametry techniczne pojazdów, ich odporność na zderzenia, maksymalną prędkość oraz mechanizmy hamowania. Na 25 modeli rowerków i hulajnóg dziecięcych stwierdzono nieprawidłowości przy 9 hulajnogach. W 4 przypadkach stwierdzono zaniżoną średnicę przednich kół, a w 3 niedziałające blokady zabezpieczające regulację wysokości rurki kierownicy oraz oddzielenie się jej od hulajnogi, czytamy na stronie uokik.gov.pl.

Bezpieczna hulajnoga dla dziecka

Ne oznacza to, że z hulajnóg czy rowerków należy rezygnować. Wybierając zabawkę dla dziecka należy się upewnić, że jest ona bezpieczna i odpowiednia do wieku, a także upewnić się, że posiada sprawnie działające mechanizmy blokujące, a w przypadku hulajnóg odpowiednią regulację kierownicy.

Na sprzęcie powinien się także znaleźć znak CE, który potwierdza zgodność z europejskimi normami. Pozwala to domniemywać, że produkt spełnia wymagania techniczne i prawne, zatem bezie bezpieczny dla dzieci.

Dobra zabawa nie zwalnia z myślenia

Niezależnie od sprzętu jeździć na hulajnodze powinno się zawsze z rozwagą. Zgodnie z przepisami z elektrycznych hulajnóg nie mogą korzystać dzieci do 10. roku życia (wyjątkiem jest strefa zamieszkania). Z kolei osoby w wieku 10-18 lat muszą posiadać kartę rowerową lub prawo jazdy.

Użytkownik hulajnogi elektrycznej ma korzystać z drogi dla rowerów i poruszać się z prędkością maksymalnie 20 km/h. Może jechać chodnikiem, jeśli w pobliżu nie ma ścieżki rowerowej, ale musi dostosować prędkość do zbliżonej do prędkości pieszego.

Nadmierna prędkość bywa przyczyną wypadków. W 2022 r. zdarzyło się 60 przypadków najechania pieszego przez jadącego hulajnogą.

Emerytura nawet pięć lat wcześniej dla konkretnej grupy. Do Sejmu wpłynął projekt
Obserwuj nas w
autor
Magdalena Madoń

Redaktor Biznesinfo. Wcześniej copywriter oraz młodsza księgowa. Absolwentka rachunkowości i controllingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W wolnym czasie bierze czarodziejski flet i gra w orkiestrach dętych.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat