Orlen testuje nową usługę. Ten pomysł może okazać się prawdziwym hitem
Orlen kojarzy się ostatnimi czasy głównie z różnego rodzaju doniesieniami medialnymi powiązanymi z Danielem Obajtkiem, ale też z gigantycznymi inwestycjami, oraz z różnymi usługami. Przede wszystkim ze stacjami paliw i z automatami umożliwiającymi wysyłkę i odbiór paczek. Teraz do tej puli doszedł kolejny pomysł Grupy Orlen. I może okazać się hitem.
Co z zakazem handlu w niedziele? Są też inne opcje
Temat sklepów nieczynnych w niedziele jest wałkowany od dawna, coraz głośniej mówi się o zniesieniu zakazu handlu w ten dzień tygodnia. Koalicja Obywatelska w swoich 100 konkretach przed wyborami podkreślała, że sklepy zostaną ponownie otwarte. Po głosowaniu rzeczywiście dyskusja na ten temat nadal jest żywa. Ale nie tylko w niedziele może być problem z zakupami. Istnieją inne rozmaite sytuacje, kiedy chcemy coś np. przegryźć na szybko, albo kupić podstawowe produkty.
Na szczęście można korzystać z zakupów online, również dostępnych przez całą dobę, ale tu trzeba zwykle poczekać parę dni na dostawę. W takiej sytuacji pomagają aplikacje dostawcze, bo ułatwiają zamówienie jedzenia i innych artykułów, które przyjdą do nas względnie szybko, ale niekiedy generuje to wyższy koszt, niż zakupy składników. Oczywiście są też sklepy, które działają 24/7. A teraz pojawiła się jeszcze jedna opcja. Grupa Orlen wyszła z inicjatywą stworzenia automatów , które umożliwiają robienie zakupów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. I nie chodzi tu tylko o kawę czy hot-dogi.
Gigantyczny automat sprzedażowy Orlenu
Na warszawskim Dworcu Zachodnim pojawił się już pierwszy wielki automat Orlenu pod marką “Orlen w ruchu”. Tym razem nie chodzi o paczkomat, a o budkę z szerokim asortymentem produktów do kupienia. Zakupy robi się poprzez wybór odpowiednich rzeczy na ekranie dotykowym i opłacanie ich kartą lub za pośrednictwem telefonu. Wśród oferowanych rzeczy są przekąski, dania gotowe, napoje, kawa, środki higieny osobistej.
Automat jest wielki, ma dwa stanowiska obsługi i działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Orlen twierdzi, że ten testowy sklep automatyczny ma największą powierzchnię na rynku i dlatego w ofercie jest kilkaset produktów.
Strategia Grupy Orlen do 2030 roku
Prąd automat pobiera poprzez zainstalowane panele fotowoltaiczne. Projekt stoisk sprzedażowych wynika z kooperacji Orlenu z m.in. polskim startupem ZINU SHOP.
- Strategia Grupy Orlen do 2030 roku przewiduje dynamiczny rozwój segmentu detalicznego. Kluczem do realizacji tych planów są innowacje, które odpowiadają na rosnące potrzeby klientów. Taką innowacją w naszej ofercie jest zautomatyzowany punkt sprzedaży, łączący całodobową dostępność i łatwość obsługi z szerokim asortymentem produktów. Testowane rozwiązanie ma duży potencjał, ponieważ oferuje klientom komfort i niezależność bez konieczności rezygnowania z jakości i możliwości wyboru. To kolejny krok w rozwoju formatu Orlen w ruchu, który może zadecydować o naszych przewagach na bardzo konkurencyjnym rynku sprzedaży detalicznej – powiedział Łukasz Porażyński, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej Orlen.