BiznesINFO.pl Polska i Świat Papier toaletowy może stać się dobrem luksusowym. Kolejny produkt niewiarygodnie drożeje
Pexels

Papier toaletowy może stać się dobrem luksusowym. Kolejny produkt niewiarygodnie drożeje

21 grudnia 2021
Autor tekstu: Joanna Leja

Papier toaletowy, chusteczki do nosa i ręczniki kuchenne stają się zauważalnie droższe - podaje niemiecki dziennik "Kronen Zeitung". Duży niemiecki producent Essity, do którego należą takie marki, jak: Zewa, Tempo i Tork - potwierdził zapowiadane drastyczne wzrosty cen.

Essity – producent znanych w Polsce marek Zewa, Tempo i Tork zapowiedział 20-procentową podwyżkę cen papieru toaletowego, chusteczek do nosa i ręczników kuchennych.

To, co dzieje się w naszej branży w ciągu ostatnich kilku tygodni, przekracza wszelkie normy – powiedział Volker Zöller, szef działu dóbr konsumenckich w Essity.

Podwyżki cen firma tłumaczy znaczącym wzrostem cen surowców i energii. – Szczególnie ceny pulpy celulozowej wystrzeliły w kosmos – wyjaśniał Zöller.

Poza problemem wysokich kosztów surowca tym firma Essity ma problemy logistyczne, ich koszty w niektórych przypadkach wzrosły czterokrotnie. To jeszcze pogorszyło sytuację.

Nie wygląda na to, by sytuacja miała ulec poprawie w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Wzrost cen jest zatem nieunikniony – zapowiedział Zöller.

Jak widać miks inflacji z zatorami w logistyce to problem wielu branż od żywności przez artykuły chemiczne czy usługi.

Obserwuj nas w
autor
Joanna Leja

Redaktorka Biznesinfo. Wcześniej związana z takimi redakcjami jak bankier.pl, money.pl i wroclaw.pl. Poza śledzeniem najważniejszych wydarzeń, fotografuje z ziemi i z przestrzeni powietrznej. Absolwentka komunikacji korporacyjnej i public relations na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz Dziennikarstwa i public relations na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat