PKO BP z ważnym komunikatem. Dotyczy wszystkich klientów. Utrudnienia w dostępie aż do pół roku
Największy polski bank wydał ważne ostrzeżenie dla swoich klientów. Przez kilka miesięcy nie będą oni mogli korzystać z jednej z usług instytucji. Co ciekawe, chodzi o płatności przy pomocy BLIK-a, ale wcale nie takie, jak można by przypuszczać.
Ważne ostrzeżenie dla klientów
Największy bank w Polsce opublikował ważny komunikat skierowany do niemal wszystkich swoich klientów. Klienci PKO Banku Polskiego korzystający z usługi BLIK powinni przygotować się na czasowe ograniczenia dotyczące czeków BLIK. Zmiany te mogą stanowić utrudnienie dla wielu użytkowników, choć bank podkreśla, że inne funkcje BLIK, w tym płatności kodem, będą działały bez zakłóceń.
Czeki BLIK są bardzo podobne to powszechnie znanych, sześciocyfrowych kodów BLIK. Od tradycyjnych, płatniczych kuzynów, czeki odróżnia jednak pewna kluczowa cecha.
Długa przerwa w usługach PKO BP
Jak informuje bank, od 17 stycznia do 6 maja 2025 roku nie będzie możliwości tworzenia nowych haseł potrzebnych do płatności czekami BLIK. Czeki BLIK różnią się od tradycyjnych kodów BLIK, m.in. liczbą cyfr – czeki składają się z 9 znaków i można ich użyć tylko raz.
Użytkownicy ustawiają wartość czeku samodzielnie, a niewykorzystane środki wracają na konto po dokonaniu transakcji. PKO BP zapewnia, że wszyscy klienci, którzy wygenerują hasło do czeku przed 17 stycznia, będą mogli nadal korzystać z tej funkcji w okresie zawieszenia. Brak możliwości tworzenia nowych haseł przez prawie pół roku może jednak znacząco wpłynąć na wygodę klientów.
Użytkownicy czeków BLIK , którzy chcą uniknąć utrudnień, powinni wygenerować hasło przed 17 stycznia 2025 roku. Proces jest prosty i możliwy do przeprowadzenia w serwisie iPKO – wystarczy wejść w ustawienia aplikacji IKO i nadać hasło. Dla osób korzystających z płatności powtarzalnych BLIK nowa funkcja zapewnia dodatkową elastyczność, a wszelkie operacje można monitorować i zarządzać nimi w aplikacji mobilnej.
Nie tylko zwykłe płatności i czeki
PKO BP wprowadził także nową funkcję – płatności powtarzalne BLIK. Usługa ta pozwala na automatyczne regulowanie rachunków, subskrypcji czy innych zobowiązań cyklicznych, jednocześnie dając użytkownikowi możliwość potwierdzania każdej transakcji w aplikacji IKO. Funkcja dostępna od wersji 3.162 aplikacji umożliwia większą kontrolę nad wydatkami i ułatwia zarządzanie finansami. Partnerami tej usługi są m.in. Play, Allianz, Orange, Plus oraz T-Mobile, a lista obsługiwanych sprzedawców ma być systematycznie rozszerzana.
BLIK zdobywa coraz większą popularność, co potwierdzają dane za trzeci kwartał 2024 roku. W tym czasie wykonywano średnio 81 transakcji BLIK-iem na sekundę, a w ten właśnie sposób realizowana była co czwarta płatność w terminalach. Średnia kwota przelewana na telefon wyniosła 164 zł.