Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Twój portfel > PKP Intercity oddaje za bilety. Wcale jednak nie musisz dostać 100% zwrotu
Stanisław Węgrowski
Stanisław Węgrowski 16.03.2020 01:00

PKP Intercity oddaje za bilety. Wcale jednak nie musisz dostać 100% zwrotu

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

PKP ogłosiło reguły zwrotów za bilety

PKP podało szczegóły zasad zwrotu niewykorzystanych biletów ważnych na pociągi PKP Intercity S.A. - Podróżny otrzyma 100-procentowy zwrot ceny biletu zakupionego do 4 marca ważnego na przejazd od 5 marca - powiedziała rzecznik prasowa PKP Intercity Katarzyna Grzduk, cytowana przez Business Insider Polska.

Ale nie wszyscy mogą liczyć na stuprocentowy zwrot. - W przypadku biletów kupionych 5 marca i później, podróżny może zwrócić bilet na zasadach określonych w Regulaminie Przewozu Osób, Rzeczy i Zwierząt przez Spółkę PKP Intercity, czyli z potrąceniem 15-procentowego odstępnego - mówi rzeczniczka.

PKP zmienia zasady zwrotów przez koronawirusa

Rzeczniczka PKP Intercity tłumaczy, że specjalne reguły zwrotu biletów to konsekwencja decyzji rządu o wprowadzeniu stanu zagrożenia epidemicznego i reorganizacji funkcjonowania przewozów międzynarodowych.

Przedstawicielka PKP Intercity zwraca uwagę, że zwroty należności za bilety na przejazd pociągami, które zostały lub będą odwołane, dokonywane są w całkowitej kwocie, bez potrąceń. Obejmuje to również bilety bezzwrotne Super Promo International.

Do PKP jeszcze wsiądziesz. Do samolotu już raczej nie

BIP podkreśla, że reorganizacja PKP to konsekwencja obowiązującego od niedzieli stanu zagrożenia epidemicznego, to spowodowało wstrzymanie międzynarodowych połączeń lotniczych i kolejowych. Przejazdy wewnątrz kraju są realizowane bez zmian, ale rząd zapowiedział już, że zamierza wstrzymać wewnątrzkrajowy ruch lotniczy. Od niedzieli wszystkie połączenia zawiesiły Polskie Linie Lotnicze LOT.