Płacisz za zakupy gotówką? Ten jeden szczegół może sprawić kłopot
Choć płatności bezgotówkowe są coraz bardziej popularne, to wciąż wielu Polaków płaci za zakupy gotówką. Jak się jednak okazuje, jeden pozornie nieistotny szczegół może zafundować nam sporo utrudnień. W niektórych przypadkach kasjer anuluje nasze zakupy. O co dokładnie chodzi?
Ten jeden szczegół uniemożliwi płatność za zakupy
Wciąż wielu klientów podczas robienia zakupów wybiera płatność gotówką. W niektórych przypadkach banknoty i monety mogą uniemożliwić nam uregulowanie należności za nasze produkty. Chodzi dokładnie o sytuację, w której przekazujemy kasjerowi zniszczoną gotówkę. Jeśli sprzedawca zauważy, że na przykład banknot został sklejony taśmą, to może odmówić jego przyjęcia i anulować zakupy .
Zobacz także: ZUS zawiesi wypłaty emerytury. Wiemy, kto nie otrzyma świadczenia
Zniszczone banknoty można wymienić
To, czy kasjer przyjmie zniszczoną gotówkę, zależy tylko i wyłącznie od niego. Jeśli jednak nie chcemy napotkać trudności z zapłatą za zakupy, to powinniśmy pomyśleć nad wymianą uszkodzonego banknotu.
Możemy dokonać tego w dowolnym banku w Polsce lub w terenowych oddziałach Narodowego Banku Polskiego. W większości przypadków na wymianę nie będziemy musieli nawet czekać, bo gdy zniszczenia nie są znaczące, to nową gotówkę zostanie wydana od ręki.
W tym przypadku wymiana gotówki nie będzie możliwa
Warto wspomnieć, że są także przypadki, w których nie będziemy mogli wymienić uszkodzonej gotówki. Zgodnie z zasadami, nowy banknot nie zostanie nam wydany, jeśli zachowało się mniej niż 45 procent jego powierzchni.
Co ważne, nie zawsze też otrzymamy równowartość gotówki , którą przekazaliśmy do wymiany. Dostaniemy tylko 50 proc., jeśli zachowało się od 45 do 75 proc. powierzchni banknotu w jednym fragmencie lub jeśli zachowała się tylko jedna z dwóch części monety.