BiznesINFO.pl Polska i Świat Poczta Polska będzie serwować kawę i lody. Stanie w kolejkach ma być milsze
Biznesinfo.pl

Poczta Polska będzie serwować kawę i lody. Stanie w kolejkach ma być milsze

21 lipca 2019
Autor tekstu: Paulina Musianek

Poczta Polska chce zmienić swój wizerunek i przyciągnąć do siebie klientów. Podejmie działania mające na celu skrócenie kolejek w placówkach? Nie. Ale za to napijesz się kawki.

Poczta Polska jak kawiarnia?

Placówki pocztowe mają być miejscem, gdzie można spokojnie usiąść, napić się kawy, przejrzeć książki, które się później kupi – opowiadał Grzegorz Kurdziel, wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży w rozmowie z „Wiadomościami Handlowymi”. Wszystko, aby odwrócić uwagę od kolejek. Pierwsze automaty do kawy już w placówkach pocztowych się pojawiły. Co więcej, być może Poczta Polska stanie się małym sklepikiem spożywczym.

Skoro jest kawa, to powinno być też coś do kawy. Może to być jakaś kanapka, tylko ona musi być odpowiednio przygotowana, szczelnie zamknięta – opowiadał w wywiadzie wiceprezes. A skoro już kawa i kanapki to może warto jeszcze dorzucić… lody.

Był pomysł z zamrażarkami wypełnionymi lodami, ale jeszcze tego nie zmaterializowaliśmy. Była rozważana taka koncepcja i być może będzie to kolejna kategoria - dodał Jacek Zmorek z Poczty Polskiej.

Nowe pomysły na rozwój walką o przetrwanie

Czemu Poczta Polska decyduje się na tak niebanalne rozwiązania? Polacy coraz rzadziej wysyłają listy, paczki zaś wolą oddać w ręce kurierów czy skorzystać z paczkomatów, więc Poczta Polska musi szukać sposobów, aby utrzymać się na powierzchni. I im się to udaje. Oferta handlowa spółki generuje coraz większe obroty - w zeszłym roku było to 420 mln zł, a według szacunków ten rok ma już przynieść 500 mln.

Żywność od kilku lat staje się coraz ważniejszą częścią oferty Poczty Polskiej. Firma sprzedaje już słodycze, napoje gazowane i niegazowane, a nawet herbatę w saszetkach i  kosmetyki.

Obserwuj nas w
autor
Paulina Musianek

Wydawca Biznesinfo. Absolwentka dziennikarstwa oraz zarządzania i marketingu. Wcześniej zajmowała się tworzeniem treści marketingowych i działaniami pr-owymi dla NGOs, m.in. Komitetu Ochrony Praw Dziecka. Interesuje się metodami wpływu społecznego, psychologią biznesu i mindfulness. Uwielbia trekking, spanie w namiocie i trudne warunki. Prywatnie kociara. Uważa, że jedyną stałą w życiu jest zmiana.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat