BiznesINFO.pl Handel Poczta Polska otworzyła własny sklep. Z jednej strony NFT, z drugiej płyny do mycia nagrobków
Fot. Iberion/PocztaPolska

Poczta Polska otworzyła własny sklep. Z jednej strony NFT, z drugiej płyny do mycia nagrobków

16 lipca 2024
Autor tekstu: Michał Górecki

Poczta Polska debiutuje w segmencie e-commerce. Modernizację pomnika socjalizmu zapowiedziało niedawno Ministerstwo Aktywów Państwowych, mówiąc o “planie transformacji”. Szczegółowy plan mamy poznać niedługo, tymczasem Poczta Polska wystartowała w nowym segmencie; e-commerce. W sklepie internetowych sprzedaje… wszystko.

Poczta Polska otworzyła swój sklep online

Po zmianie władzy natychmiast na światło dziennie wyszły problemy Poczty Polskiej i jej potężne zadłużenie . Niedługo później Ministerstwo Aktywów Państwowych zapowiedziało powołanie “ planu transformacji ” instytucji, przy zachowaniu wszystkich jej placówek. Transfer 750 mln zł, ogłoszony jeszcze w czerwcu, ma wyratować pomnik socjalizmu z kłopotów i zmienić jego wizerunek. Na razie rewolucja zaczęła się od sklepu internetowego . Poczta Polska weszła w segment e-commerce .

Zobacz też: "Przynieśli, kazali podpisać" - 80 proc. Polaków nie rozumie umów, które podpisuje z bankiem

Dodatkowe 5 dni urlopu dla każdego. Wiele osób nie ma o tym pojęcia

Sklep internetowy Poczty Polskiej. Od znaczków, przez NFT po płyn do mycia grobów

Asortyment sklepu, który znaleźć można pod adresem sklep.poczta-polska.pl budzi mieszane uczucia. Komunikat prasowy głosi, że znajdziemy w nim “kilka tysięcy produktów z różnych kategorii”.

Dotychczas Poczta Polska prowadziła dwa sklepy internetowe: sklep filatelistyczny i sklep z artykułami do pakowania i wysyłki. Udostępniała także możliwość zamawiania prenumeraty prasy przez internet. W nowym sklepie prócz unikalnych znaczków, kartonów, kopert, foliopaków i prasy można kupić także inne artykuły cieszące się zainteresowaniem klientów Poczty Polskiej.

Wśród tych produktów znajdujemy artykuły szkolne i biurowe, akcesoria do ogrodu, “upominki i gadżety”, czy osobną sekcję “dla dzieci” i wspomniane prenumeraty czy “pakowanie i wysyłkę” - pod którą kryją się m.in. kartony. Z nowinek: PP udostępnia możliwość zakupu tzw. kryptoznaczka - tradycyjnego znaku opłaty pocztowej, do którego dołączana jest etykieta z adresem publicznym i kluczem prywatnym portfela papierowego, w którym znajduje się token NFT.

Zrzut ekranu 2024-07-16 164650.png
Źródło: Poczta Polska

Obok produktów rodem z XXI w., Poczta Polska wprowadziła kryptoznaczki z 2023 r., znajdują się jednak typowe produkty dostępne w każdej poczcie; jak choćby płyn do mycia nagrobków.

Zrzut ekranu 2024-07-16 162702.png
Źródło: Poczta Polska

Za zamówione na stronie Poczty Polskiej produkty można płacić przelewem, kartą, Blikiem albo za pomocą Google i Apple Pay.

Poczta Polska się cyfryzuje

Nowy sklep internetowy PP to jeden z elementów postępującej cyfryzacji instytucji. Ostatnio pojawiła się też nowa odsłona strony internetowej.

Przypomnijmy, że o rewolucji cyfrowej i, jak można wnioskować, użytecznej, pisało ostatnio w osobnym komunikacie Ministerstwo Aktywów Państwowych, zapowiadając plan reformacji.

Aktualnie Poczta jest niedostosowana do potrzeb rynkowych klientów oraz do sprostania konkurencji. Konieczne jest zatem przeprowadzenie szeregu działań w perspektywie krótkoterminowej (zapewnienie płynności, identyfikacja i eliminacja niegospodarności, zwiększenie efektywności wykorzystywanych zasobów), jak i długoterminowej (transformacja z nierentownej firmy listowej na dochodową firmę logistyczno-cyfrową) - podano.

Auchan zyskuje, ale coś jest nie tak. Polacy "ukarali" sieć za biznes w Rosji?
Obserwuj nas w
autor
Michał Górecki

Dziennikarz portalu BiznesINFO, gościnnie piszę dla Goniec.pl. Opisywałem relacje sektora samorządowego z NGO w trakcie i po kampanii wyborczej w 2018 r. Przez 3 lata pisałem o najciekawszych procesach karnych i cywilnych z południowej Polski. Zanim Justin Welby koronował Karola III, rozmawiałem z Brytyjczykami na Westminster, a po koronacji – z tymi skandującymi „Not my King”. Opisywałem drogę synodalną w Kościele Powszechnym i jej lokalne ścieżki w polskich parafiach. Współpracowałem z reprezentantami firm dealerskich, żeby opisać przemiany gospodarcze i społeczne z przełomu wieków i zrelacjonować najbardziej efektywne praktyki marketingowe. Jeśli nie odbieram, to znaczy, że jestem z psem w lesie.
[michal.gorecki@biznesinfo.pl]

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat