BiznesINFO.pl Handel Polacy oburzeni. Biedronka pod ostrzałem: "Rozmiar nie robi wrażenia"
Fot. Iberion/"X" - @Magdalena_B_

Polacy oburzeni. Biedronka pod ostrzałem: "Rozmiar nie robi wrażenia"

6 maja 2024
Autor tekstu: Michał Górecki

Dyskonty w Polsce stały się już przedmiotem zbiorowej wyobraźni; najpierw cenowa wojna z Lidlem, teraz za długie paragony. Konsumenci obu dyskontów próbują ustalać reguły gry. Co na to firma?

Klienci bezlitośni. Biedronka ma za długie paragony

Za długie paragony to tym razem nowy postulat internautów-konsumentów Biedronki . W sieci pojawiły się roszczenia klientów portugalskiego dyskontu, którzy zwracają uwagę, że firma prowadzi politykę komunikacji z kupującymi poprzez paragony - tym samym dowody zakupy stają się księgą marketingu i ulotką promocyjną. I mierzą blisko pół metra.

Zobacz też: Czekają nas podwyżki cen żywności. “Szok i zaskoczenie skalą”

Donald Tusk nie ma wątpliwości. "Polacy bogatsi od Brytyjczyków do 2029"

Paragon 40 cm. Sieć odpowiada

W tej sprawie głos zabrała dyr. marketingu sieci Dorota Wrotek-Gut, skonfrontowana z zarzutami przez serwis Onet.pl. “Paragony, oprócz oczywistej ich roli, stanowią dla nas istotne narzędzie komunikacji” - tłumaczy, dodając że przestrzeń skrawka papieru komunikuje m.in. najnowsze promocje.

Jeronimo Martins stabilny na polskim rynku

Przypomnijmy, że niedawno właściciel sieci Biedronka - portugalski Jeronimo Martins - raportował o swoim obrocie za I kwartał 24 r. Wolumenowo sprzedaż wzrosła (wzrost jest największy właśnie w Polsce), nieco spadł zysk netto (31 proc.); to, jak zaznaczył później sam raport, wynikało najpewniej z “wojny cenowej” z Lidlem, czyli obniżania marży i szeregu promocji. Wnioski obszernego raportu głosiły m.in., że polscy konsumenci pozostają ostrożni, wrażliwi na ceny i podatni na promocje.

ZUS zabierze pieniądze. Urzędnicy nie odpuszczą, dopóki się nie nauczymy
Donald Tusk nie ma wątpliwości. "Polacy bogatsi od Brytyjczyków do 2029"
Obserwuj nas w
autor
Michał Górecki

Dziennikarz portalu BiznesINFO, gościnnie piszę dla Goniec.pl. Opisywałem relacje sektora samorządowego z NGO w trakcie i po kampanii wyborczej w 2018 r. Przez 3 lata pisałem o najciekawszych procesach karnych i cywilnych z południowej Polski. Zanim Justin Welby koronował Karola III, rozmawiałem z Brytyjczykami na Westminster, a po koronacji – z tymi skandującymi „Not my King”. Opisywałem drogę synodalną w Kościele Powszechnym i jej lokalne ścieżki w polskich parafiach. Współpracowałem z reprezentantami firm dealerskich, żeby opisać przemiany gospodarcze i społeczne z przełomu wieków i zrelacjonować najbardziej efektywne praktyki marketingowe. Jeśli nie odbieram, to znaczy, że jestem z psem w lesie.
[michal.gorecki@biznesinfo.pl]

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat