Polkomtel skarcony przez UOKiK. Musi oddać pieniądze klientom za "SMS-y premium"
UOKiK zobowiązał Polkomtel do usunięcia nieprawidłowości związanych z SMS-ami premium i wypłaty rekompensaty konsumentom. UOKiK zobowiązał Polkomtel do wprowadzenia zmian, które wyeliminują takie praktyki.
Z tego artykułu dowiesz się:
-
Za jakie praktyki został ukarany Polkomtel
-
Do czego UOKiK zobowiązał Polkomtel
UOKiK ukarał Polkomtel
UOKiK poinformował, że abonenci Polkomtel od dłuższego czasu zgłaszali skargi na usługi "Czat Towarzyski" i "Subskrypcje premium MT". Byli oni informowani o przepełnionej skrzynce telefonicznej i aby ją odblokować, namawiani byli do wysłania smsa pod wskazany numer.
Polkomtel oferował płatne rozmowy towarzyskie z centrum operatora. UOKiK informuje, że część klientów nie miała pojęcia o uruchomieniu płatnej usługi.
Prezes Urzędu, Tomasz Chróstny w wypowiedzi poinformował o znalezionych nieprawidłowościach w sprawie Polkomtelu. Spółka otrzymywała informacje o nieprawidłowościach, ale nie weryfikowała zgłoszeń. Co więcej, Polkomtel nie miał pełnej świadomości na temat tego, jakie firmy realizowały dodatkowe świadczenia w ramach poszczególnych serwisów.
UOKiK nakazał zmiany Polkomtel
Polkomtel został zobowiązany przez UOKiK do usunięcia naruszeń i wprowadzenia takiego sposobu działań, który ma zapobiec podobnym sytuacjom w przyszłości. Polkomtel ma także wypłacić rekompensaty poszkodowanym.
"Rekompensaty dotyczą zarówno obecnych, jak i byłych abonentów Polkomtelu, spółka powiadomi ich o możliwości wyboru sposobu zwrotu" - informuje UOKiK i dodaje, że dotyczy to reklamacji złożonych między 1 stycznia 2015 r. a 16 lipca 2020 r.
Decyzja prezesa UOKiK obowiązuje od 28 maja 2021 r.
Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na redakcja@biznesinfo.pl