BiznesINFO.pl Handel Polska firma rozbija bank. Nowe salony na Zachodzie i promocje w Lidlu jednocześnie
Fot. Iberion/pixabay.com

Polska firma rozbija bank. Nowe salony na Zachodzie i promocje w Lidlu jednocześnie

3 lipca 2024
Autor tekstu: Michał Górecki

Polska firma luksusowa z segmentu galanterii skórzanej z 1990 r., notowana na giełdzie od 2015 r., publikuje wyniki finansowe za II. kwartał 2024 r. Jest dobrze, choć segment rynku ma problemy, o czym raportuje GUS. W tym czasie firma z Poznania rośnie na rynkach Zachodu, debiutując w Austrii, Niemczech i planując nowe sklepy w Rumunii, oraz - być może reaktywnie w stosunku do rynku - wprowadzając promocje w Lidlu.

Wittchen podsumowuje II kwartał 2024 r. Świetne wyniki, spadek detalu

Wittchen , polskie przedsiębiorstwo coraz lepiej kojarzone także i poza Polską z segmentem premium (marką luksusową), publikuje wyniki finansowe za II. kwartał 2024 r., a przy tym zapowiada plany rozwoju. Całościowo II.Q w wykonaniu Wittchena to wzrost przychodów o 2 p. proc. rdr. - do 112,1 mln zł. Ten wynik rozbity na poszczególne kategorie daje nieco mniej jednoznaczny obraz, bo w segmencie detalicznym (jednostkowym) sprzedaż spadła o 1 p. proc., generując wynik 94,8 mln zł. Wzrosła za to sprzedaż B2B - 17,3 mln zł (wobec 14,5 mln zł z 2023 r., +19 proc. rdr.).

Zrzut ekranu 2024-07-03 074253.png
Źródło: Informacja o skonsolidowanych przychodach spółki za II kwartał 2024 r.

Zobacz też: Akcje Nike najniżej od lat. Gigant z USA zmuszony do walki cenowej. To przestroga dla rynku

Polski konsument w ogonie Europy. Gonimy Niemcy, a wyprzedzają nas Czechy

Wittchen o rynku: wysoka wrażliwość klientów

Prezes spółki Jędrzej Wittchen, komentując wyniki rodzinnego biznesu, ocenia, że w II. kwartale firma odnotowała “ lekki wzrost przychodów ze sprzedaży, pomimo dużo bardziej wymagającego otoczenia rynkowego niż przed rokiem ”. O tym, jak mówi, świadczą raportowane przez GUS kilkunastoprocentowe spadki rdr. w sprzedaży detalicznej w kategorii tekstylia, odzież i obuwie.

Zrzut ekranu 2024-07-03 074943.png
Źródło: GUS/sprzedaż detaliczna - maj 2024

Obserwujemy utrzymującą się wysoką wrażliwość konsumentów na ceny, której towarzyszy agresywna polityka cenowa naszych konkurentów. Z kolei umocnienie się złotego wobec euro miało niekorzystny wpływ na wartość sprzedaży zagranicznej (wyrażonej w polskiej walucie), odpowiadającej za około 1/5 przychodów naszej grupy - mówi.

Wittchen w Lidlu. Torebki za 99 zł już w lipcu. Kiedy premiera promocji?

Wittchen , być może reaktywnie w stosunku do rynku, wprowadza w lipcu promocję w sklepach sieci Lidl. Letnie interpretacje damskich torebek będą dostępne od 99 zł, podobnie plecaki. Premiera przewidziana jest na poniedziałek 8 lipca. Z oświadczenia niemieckiej sieci wynika, że produkty Wittchen będą dostępne do soboty 13 lipca. Serwisy modowe precyzują w tyk kontekście, że kooperacja Lidl-Wittchen nie jest pierwszyzną, a podobne promocje zwykle wyprzedają się błyskawicznie.

Zobacz też: ZUS: rosną wydatki na obcokrajowców. To kluczowa informacja

Wittchen: debiut w Niemczech, Austrii i plany na Rumunię

Przy wszystkich problemach rynku Wittchen utrzymuje stabilną sprzedaż - co zauważa sam prezes: “[…] sprzedaż Grupy Wittchen należy uznać za dobry rezultat. Jest on jednak poniżej naszych ambicji” - dodaje. Komentując plany na kolejną część 2024 r. wspomina o planach na rynek w Rumunii, gdzie nie tak dawno debiutowała choćby polska Żabka , ale też dotychczasowych debiutach: w 2023 r. w Niemczech i Austrii, zarówno stacjonarnie jak online.

Naszym celem pozostaje wzrost sprzedaży w całym 2024 roku. Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju, skupiając się na […] kanale e-commerce i ekspansji na rynkach zagranicznych. W tym roku uruchomiliśmy już własny e-sklep w Austrii, a także pierwsze sklepy stacjonarne z logo Wittchen w Niemczech i Austrii, wzmacniając tym samym naszą obecność krajach niemieckojęzycznych. Niebawem zamierzamy też otworzyć kolejne salony w Rumunii - precyzuje.

Czy LPP kłamie w sprawie biznesu w Rosji? KNF o kontakcie ze śledczymi z USA
Obserwuj nas w
autor
Michał Górecki

Dziennikarz portalu BiznesINFO, gościnnie piszę dla Goniec.pl. Opisywałem relacje sektora samorządowego z NGO w trakcie i po kampanii wyborczej w 2018 r. Przez 3 lata pisałem o najciekawszych procesach karnych i cywilnych z południowej Polski. Zanim Justin Welby koronował Karola III, rozmawiałem z Brytyjczykami na Westminster, a po koronacji – z tymi skandującymi „Not my King”. Opisywałem drogę synodalną w Kościele Powszechnym i jej lokalne ścieżki w polskich parafiach. Współpracowałem z reprezentantami firm dealerskich, żeby opisać przemiany gospodarcze i społeczne z przełomu wieków i zrelacjonować najbardziej efektywne praktyki marketingowe. Jeśli nie odbieram, to znaczy, że jestem z psem w lesie.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie