Popularna sieć zniknie z galerii handlowych. Ruszyła wyprzedaż
Popularna sieć drogerii już niebawem całkowicie zniknie z galerii handlowych. Obecnie działa w kilkunastu punktach, a już niebawem przeniesie sprzedaż do sieci. W drogeriach właśnie wystartowała wyprzedaż kosmetyków. Przedstawiamy szczegóły.
Ciemne chmury nad popularną siecią drogerii
Grupa Eurocash, która jest właścicielem marki Kontigo, już w sprawozdaniu za 2022 rok informowała o jej kłopotach. Okazuje się, że popularna sieć drogerii poniosła wówczas straty finansowe w wysokości 34 milionów złotych.
Wówczas zapadła decyzja o stopniowej likwidacji sklepów stacjonarnych Kontigo. Pod koniec ubiegłego roku sieć działała w 19 punktach. Dla porównania, jeszcze w 2019 roku było ich jeszcze 32.
Zobacz także: W Biedronce zacznie się już jutro. Klienci nie mogą przegapić takich okazji
Popularna drogeria wkrótce zniknie z galerii handlowych
Jak poinformował portal Radio Eska, aktualnie Kontigo działa jeszcze w 15 miejscach. Serwis podaje również, że w sklepach trwają wyprzedaże kosmetyków . Przedstawiciel Grupy Eurocash poinformował Radio Eska, że popularna sieć całkowicie zniknie z galerii handlowych. Okazuje się, że Kontigo chce przenieść całą swoją działalność do sieci . Zakupy w sieci stały się bardzo popularne wśród Polaków, a przyczynił się do tego wybuch pandemii.
To krok Grupy w kierunku wzrostu efektywności i decyzja, która wpisuje się w cel osiągnięcia progu rentowności w segmencie Projektów w 2025 roku. Wierzymy, że zarówno inwestorzy, jak i konsumenci ją docenią - przekazali przedstawiciele Grupy Eurocash, cytowani przez Radio Eska.
To już kolejna drogeria z problemami
Jak się okazuje, Kontigo to nie jedyna sieć drogerii, która mierzy się z kryzysem. Ostatnio informowaliśmy, że drogeria Natura zamyka swoje nierentowne sklepy . Pod koniec ubiegłego roku sieć działała w 252 punktach, a teraz ma ich tylko około 230.
Przyczyną kryzysu popularne sieci jest między innymi rosnąca popularność zakupów internetowych. Decyzja o likwidacji sklepów została podjęta także przez mocną konkurencję sieci, takich jak Rossmann czy Hebe.