Poważna awaria w mBanku. Klienci nie mogą płacić BLIK-iem
Klienci mBanku zgłaszają poważne problemy z działaniem systemu płatności BLIK. Niemożliwe jest skorzystanie z jego najczęściej używanych funkcji, zalecane jest korzystanie z alternatywnych sposób przeprowadzania transakcji.
Awaria systemu BLIK w mBanku
Jak informuje serwis Interia, aktualnie klienci mBanku nie mogą w ogóle korzystać z płatności realizowanych za pośrednictwem systemu płatności BLIK . Niemożliwe jest wygenerowanie kodu pozwalającego na opłacanie transakcji , ale też dokonywanie przelewów na numer telefonów.
Nie jest jasne, jak wielu klientów banku dotknęła awaria i czy jest to problem powszechny. Liczba zgłoszeń w serwisie Down Detector wskazuje, że awaria jest poważna. Na zakupy do sklepu lepiej zabrać ze sobą tradycyjną kartę płatniczą lub gotówkę.
mBank weryfikuje zgłoszenia
mBank potwierdza, że problemy występują. W serwisie X opublikowana została krótka odpowiedź, informująca, że pracownicy są trakcie weryfikacji zgłoszeń. Tymczasowo zalecane jest, aby korzystać z innych form płatności .
Na tak wczesnym etapie bank nie zdecydował się na podzielenie się informacjami o skali występowania awarii, a tym bardziej informacjami co do jej ewentualnej przyczyny. Klientom mBanku, którzy mieli zamiar skorzystać z BLIK-a , pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość lub wybrać alternatywę.
Płatny BLIK w mBanku
Sytuacja może być dla klientów tym bardziej frustrująca, że w ostatnim czasie mBank zdecydował się wprowadzić opłaty za niektóre transakcje realizowane z użyciem BLIK-a . Chodzi przede wszystkim o wypłaty z bankomatów, które dotychczas były darmowe. Co prawda uruchomiono specjalne eKonto do usług , ale to nie przekonało klientów. Przed zamiarem migracji nie powstrzyma ich też awaria systemu, za korzystanie z którego są od niedawna dodatkowo obciążani.
Źródło: interia.pl