Poważny błąd w nowej aktualizacji iPhone’ów. Użytkownicy masowo zgłaszają jedną rzecz
Posiadacze iPhone’ów zgłaszają problemy z działaniem ich urządzeń po aktualizacji do najnowszej wersji systemu operacyjnego. Wiele wskazuje, że poprawki, które miały zażegnać jedne problemy, spowodowały inne.
Problematyczna aktualizacja iOS-a
Producenci tak złożonego oprogramowania jak systemy operacyjne zazwyczaj unikają udostępniania aktualizacji w okresie przerw świątecznych czy sezonów urlopowych. Chcą w ten sposób uniknąć sytuacji, w której aktualizacja spowoduje problemy, których nie będzie komu rozwiązywać. Apple postanowiło wyłamać się z tego trendu i udostępniło w ostatnim czasie aktualizację iOS-a do wersji 17.2.1 .
Jak zauważa serwis bgr.com, być może lepiej byłoby, gdyby Apple tym razem trzymało się branżowych standardów i wstrzymało się z publikacją nowej wersji swojego mobilnego systemu operacyjnego. Użytkownicy, którzy zainstalowali już iOS-a zgłaszają bowiem problemy z łącznością , jakie występują po aktualizacji systemu do wersji 17.2.1.
W czym leży problem?
Wielu użytkowników zgłasza, że ich iPhone’y po aktualizacji nie mogą połączyć się z siecią komórkową operatora. W ten sposób pozbawieni są wszystkich usług telefonicznych i świadczonych drogą transmisji danych , a w celu ich realizacji muszą posługiwać się wyłącznie bezprzewodowym dostępem do internetu zapewnianym za pośrednictwem Wi-Fi.
W rozwiązaniu problemu spowodowanego aktualizacją iOS-a do wersji 17.2.1 nie pomagają zmiany ustawień, ani wyjmowanie kart SIM i ponowne umieszczanie ich w smartfonie . Część użytkowników iPhone’ów w rezultacie weszło w 2024 rok bez dostępu do usług operatora.
Zobacz także: Wiadomości Google nie wytrzymały. Duża awaria zaskoczyła użytkowników
Co można zrobić?
O ile pojedyncze zmiany w konfiguracji nie pomogły w przywróceniu łączności do sprawnego działania, to część użytkowników zgłasza, że skuteczne okazało się całkowite usunięcie niektórych ustawień . Oczywiście wszystkie działania podejmuje się na własną odpowiedzialność. Pomocne może się okazać usunięcie wszystkich konfiguracji VPN, a także całościowy reset ustawień sieciowych, a nawet zresetowanie iPhone’a. To oczywiście działania dość radykalne.
Mniej inwazyjnym rozwiązaniem może okazać się p róba instalacji testowej wersji iOS-a, aktualnie jest to iOS 17.3 beta . Oczywiście kanał testowy nie jest zalecany do codziennej eksploatacji urządzenia, jednak w obliczu konieczności przywrócenia go do stanu fabrycznego rozwiązanie może być dla wielu korzystniejsze. Zwłaszcza że alternatywą jest oczekiwanie, aż Apple poprawi błędy w swoim systemie.
Źródło: bgr.com