BiznesINFO.pl Finanse Problemy klientów banków. Tysiące skarg
Domena publiczna

Problemy klientów banków. Tysiące skarg

17 września 2023
Autor tekstu: Magdalena Madoń

Klienci banków coraz częściej skarżą się w sprawach dotyczących zajęcia komorniczego. Zdarzają się sytuacje, w których bank zajmuje środki ze świadczeń, których nie ma prawa zająć.

Skargi na zajęcia komornicze

Portal money.pl zapytał biuro prasowe Rzecznika Finansowego o dane dotyczące liczby i problemów zgłaszanych przez klientów banków. Okazuje się, że od początku 2020 roku do Biura Rzecznika wpłynęło 414 wniosków o interwencję  w sprawach dotyczących egzekucji komorniczych.

W jednym z takich przypadków zajęto środki, które pochodziły ze świadczenia pielęgnacyjnego na niepełnosprawne dziecko oraz ze świadczenia 500 plus na dwoje dzieci, a więc świadczenia, które zgodnie z prawem są wolne od zajęć komorniczych.

Klienci często prosili też o interwencję w związku z długim oczekiwaniem na odblokowanie środków na koncie po zwolnieniu egzekucji przez komornika oraz powiadomieniu o tym banku.

Zalogował się na konto bankowe i zdębiał. Bank obciążył go długiem na 2 mln zł

Problemy klientów banków

W 2022 roku roku do Rzecznika Finansowego wpłynęło 6416 wniosków o interwencję od klientów banków. Jak czytamy w portalu, najwięcej skarg dotyczyły kredytów, rachunków bankowych oraz kart płatniczych.

Jeśli mówimy o pożyczkach konsumenckich, to najczęściej składane skargi od klientów dotyczą żądania zwrotu pieniędzy za wcześniejszą spłatę swojego zadłużenia. Klienci również skarżą się na trudności związane z restrukturyzacją swoich zobowiązań oraz na wprowadzanie ich w błąd w kwestii rzeczywistych warunków umowy.

W przypadku klientów posiadających kredyty hipoteczne, najczęściej problemy zgłaszają osoby, które zaciągnęły kredyty we frankach. Frankowicze często sygnalizują problemy związane z okresem "wakacji kredytowych", czyli zawieszeniem spłaty kredytu na pewien czas, oraz nieprawidłowym rozliczeniem swojego zadłużenia w przypadku nadpłaty.

Wsparcie Rzecznika Finansowego

Rzecznik Finansowy pomaga konsumentom, którzy mają problem z firmami działającymi na rynku finansowym. Udziela porad, interweniuje bądź wspiera w trakcie postępowań sądowych.

Uwaga kierowcy. Dziś wchodzą zmiany w punktach karnych
Obserwuj nas w
autor
Magdalena Madoń

Redaktor Biznesinfo. Wcześniej copywriter oraz młodsza księgowa. Absolwentka rachunkowości i controllingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. W wolnym czasie bierze czarodziejski flet i gra w orkiestrach dętych.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat