Producent mówi o ryzyku wybuchu silnika. Chodzi o popularne wśród Polaków samochody
Koreański producent samochodów, KIA, poinformował o konieczności przeprowadzenia kolejnej akcji serwisowej, tym razem obejmującej modele Sportage i Optima HEV. W autach może wystąpić awaria układu HECU, która w skrajnych przypadkach może prowadzić do pożaru w komorze silnika. Ilość zagrożonych samochodów szokuje. O które roczniki chodzi?
KIA informuje o ryzyku niebezpiecznej awarii
To już kolejna akcja serwisowa przeprowadzana przez KIA w ostatnim czasie związana z potencjalnym ryzykiem pożaru w samochodach tej marki. Wcześniej informowano o podobnych problemach w modelach Rio, Optima i Sorento. Wówczas, jak informuje PAP, kampanią serwisową objęto w Polsce ponad 16 tysięcy pojazdów. Tym razem będzie ich o wiele więcej.
O obecnej sytuacji KIA Polska powiadomiła już Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Prawie 20 tysięcy zagrożonych samochodów
Koreański producent samochodów, KIA, poinformował o konieczności przeprowadzenia kolejnej akcji serwisowej. Obejmuje ona modele Sportage (kod modelowy SLe) i Optima HEV (kod modelowy TF HEV). Przyczyną awarii jest wyciek płynu hamulcowego, który może spowodować zwarcie elektryczne w module ABS. W konsekwencji może dojść do przeciążenia elektrycznego w układzie HECU, co grozi z kolei wybuchem pożaru – zarówno w trakcie jazdy, jak i podczas pozostawania wozu na parkingu.
W Polsce akcją serwisową objęto ponad 18 172 samochody KIA Sportage, wyprodukowanych na Słowacji w latach 2010-2014 oraz 12 egzemplarzy modelu KIA Optima HEV, wyprodukowanych w Korei Południowej w latach 2010-2013.
Właściciele pojazdów objętych akcją serwisową powinni być szczególnie uważni na następujące symptomy:
● Zapalona kontrolka ostrzegawcza awarii (MIL) i/lub kontrolka ABS,
● Dym i zapach spalenizny wydobywający się z komory silnika i podzespołów HECU.
W ramach akcji serwisowej zostanie zainstalowany dodatkowy bezpiecznik w układzie HECU, który wyeliminuje ryzyko awarii. Bezpłatne naprawy będą przeprowadzane w autoryzowanych serwisach KIA.
Nie czekaj – sprawdź
KIA Polska informuje, że podejmuje zdecydowane działania, aby zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom. Firma apeluje, by nie zwlekać z upewnieniem się, że posiadany samochód jest bezpieczny. Właściciele samochodów objętych kampanią powinni jak najszybciej skorzystać z oferty bezpłatnej naprawy.
Awarie opisane powyżej dotyczą tylko określonych partii samochodów i nie obejmują wszystkich modeli KIA. Przed podjęciem jakichkolwiek działań zaleca się dokładne sprawdzenie, czy posiadany pojazd jest objęty akcją serwisową.