BiznesINFO.pl Handel Rewolucja w McDonald's. Trzeba jednak uważać przy zamówieniu
Fot. Iberion

Rewolucja w McDonald's. Trzeba jednak uważać przy zamówieniu

23 czerwca 2024
Autor tekstu: Michał Górecki

McDonald's, jedna z największych sieci franczyz na świecie, wychodzi naprzeciw trendom i wprowadza nowe możliwości realizacji zamówień. Od połowy czerwca do McDonald's można przyjść z własnym kubkiem, albo kupić produkt wielokrotnego użytku - YourCup. “Haczyków” w tej ofercie nie ma. Jest jednak istotna zmienna.

McDonald's wprowadza kubki wielokrotnego użytku. Kupisz YourCup albo przyniesiesz własny

Biuro sieci McDonald's poinformowało o nowym rozwiązaniu, które ma być dostępne we wszystkich franczyzach w Polsce. Kubkowa rewolucja, którą od kilku lat znamy już z kawiarni, zawitała do złotych łuków. Czym jest nowy system trzech kubków i jak nie stracić na nim pieniędzy?

Zobacz też: Wielkie pieniądze nawet bez awansu. Tyle piłkarze zarobią na Euro 2024

Żabka wprowadza "abonament na alkohol"? Posypały się gromy, sieć reaguje

McDonald's stawia na eko. "Mam swój kubek" i YourCup

Możliwość wyboru i troska o środowisko idą w parze - przekonuje sieć, tłumacząc, że konsument może do dowolnego punktu sieci przynieść swój własny kubek i to do niego otrzymać zamówiony napój - zimny lub ciepły - albo lody. To opcja pierwsza, drugą jest pozostawienie starego modelu kubków jednorazowych (ten podlega recyklingowi), a trzecią - kupienie YourCup, czyli wielorazowego kubka McDonald's. Ten ostatni jest dostępny w kolejnych trzech opcjach: do napojów zimnych, gorących i osobny do lodów McFlurry.

W McDonald’s od lat działamy na rzecz ograniczenia liczby niezagospodarowanych opakowań. Dzięki współpracy z recyklerem, firmą Miklan-Ryza z Torunia, dajemy naszym papierowym opakowaniom drugie życie. Po przetworzeniu wracają one do restauracji w postaci m.in. papierowych ręczników - przekazuje Katarzyna Kucisz-Rosłoń, Impact Senior Manager w McDonald’s Polska.

I dodaje, że, mimo wszystko, sieć widzi "potrzeby części gości, które się zmieniają.

Wychodzimy im naprzeciw, oferując nie tylko opcję „ Mam swój kubek ”, ale również wprowadzając dodatkowe propozycje, takie jak kubek wielorazowego użytku YourCup .

Ważny szczegół. Jak nie przepłacić?

Na istotny szczegół w przypadku nowego rozwiązania McDonald's zwraca uwagę sama sieć, w rozległym regulaminie ofertowym. Jeśli wybierzesz kubek jednorazowy - po prostu wyrzucasz go do pojemnika na papier, zostanie poddany recyklingowi i wróci do restauracji w tej czy innej formie. Jeżeli wybierzesz kubek “YourCup” - możesz z nim wrócić do restauracji wielokrotnie i napełniać do woli (w konkretnym segmencie, czyli do napoi ziemnych, ciepłych i lodów). Jeżeli jednak przyniesiesz własny kubek, zwróć uwagę na materiał, z którego został wykonany. Sieć podaje wytyczne, które musi spełniać:

• Jest suchy i czysty,
• spełnia standardy bezpieczeństwa – nie ma wad eksploatacyjnych
(pęknięć, wyszczerbień) i jest przeznaczony do kontaktu z żywnością,
• ma wystarczająco szeroki otwór, umożliwiający napełnienie
zakupionym produktem,
• ma pojemność nie mniejszą niż objętość zakupionego produktu,
• nie jest wykonany ze szkła, z porcelany ani ceramiki.

To ważne, bo sieć uczciwie zaznacza, że jeżeli Twój kubek nie spełni powyższych wymagań, a zamówienie zostało już opłacone, nie ma możliwości zrezygnowania z wcześniej wybranej opcji ani otrzymania zwrotu pieniędzy w restauracji.

Przypomnijmy, że podobne rozwiązanie wprowadzały w minionych latach sieci kawiarni, m.in. powołując do życia system Take!Cup.

LPP mnoży spółki i dzieli zadania. Tak to robi polski gigant odzieżowy
Obserwuj nas w
autor
Michał Górecki

Dziennikarz portalu BiznesINFO, gościnnie piszę dla Goniec.pl. Opisywałem relacje sektora samorządowego z NGO w trakcie i po kampanii wyborczej w 2018 r. Przez 3 lata pisałem o najciekawszych procesach karnych i cywilnych z południowej Polski. Zanim Justin Welby koronował Karola III, rozmawiałem z Brytyjczykami na Westminster, a po koronacji – z tymi skandującymi „Not my King”. Opisywałem drogę synodalną w Kościele Powszechnym i jej lokalne ścieżki w polskich parafiach. Współpracowałem z reprezentantami firm dealerskich, żeby opisać przemiany gospodarcze i społeczne z przełomu wieków i zrelacjonować najbardziej efektywne praktyki marketingowe. Jeśli nie odbieram, to znaczy, że jestem z psem w lesie.
[michal.gorecki@biznesinfo.pl]

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat