Santander Bank Polska wydał ważny komunikat. Pilnie ostrzega klientów
Santander Bank Polska wydał ostrzeżenie dla swoich klientów, informując o wzmożonej aktywności oszustów, którzy podszywają się pod bankowych przedstawicieli. Oszuści wysyłają fałszywe e-maile, informując o potrzebie aktualizacji danych lub zablokowania konta, a następnie kierują klientów na podrobione strony internetowe, gdzie próbują wyłudzić poufne informacje.
Metody działania oszustów
Oszuści stosują podobną strategię do tych, których celem był Bank PKO. Wysyłają klientom wiadomości e-mail , podszywając się pod Santander Bank Polska , i informują o rzekomym zablokowaniu dostępu do konta . W treści wiadomości znajduje się link prowadzący do fałszywej strony banku , gdzie oszuści próbują wyłudzić poufne dane.
Reakcja Santander Bank Polska
Santander Bank Polska zareagował na sytuację, publikując ostrzeżenie na swoim oficjalnym profilu na Facebooku. Bank przypomina klientom, aby nie klikali w podejrzane linki oraz nie skanowali kodów QR z wiadomości otrzymywanych od nieznanych nadawców . Ponadto zachęca do sprawdzania adresów stron internetowych, na których klientów proszono o podanie poufnych danych.
ZOBACZ TAKŻE: Korzystasz z paczkomatów? Uważaj, oszuści tylko czekają na okazję
Wskazówki dla klientów
Bank przypomina klientom, że nigdy nie wysyła SMS-ów z linkami do logowania się do bankowości internetowej . Jeśli otrzymają podejrzaną wiadomość , powinni ją zgłosić bankowi. Santander Bank Polska apeluje również o zachowanie szczególnej ostrożności i świadomości w przypadku podejrzanych sytuacji, które mogą być próbą oszustwa.