Spektakularny krach w Izerze. Kariera prezesa Regulskiego trwała 16 dni
17 dni i koniec. Od 20 maja do 5 czerwca trwała kariera prezesa spółki ElectroMobility Poland Piotra Regulskiego, który przez 16 dni pilotował projekt polskiego samochodu elektrycznego Izera. Nowego prezesa na razie nie ma, jako pełniącego obowiązki spółka wskazała Pawła Ponetę.
Piotr Regulski zwolniony z Izery. Kariera prezesa trwałą 17 dni
Z wyłączeniem weekendów nawet krócej, a to i tak nie rekord Polski. Piotr Regulski został pozowały na funkcję prezesa zarządu polskiej spółki prowadzącej projekt samochodu elektrycznego Izera 20 maja. 5 czerwca rada nadzorcza przekazała informację o odwołaniu go ze stanowiska. Powody tej decyzji nie zostały sprecyzowane , choć nieoficjalnie jako powód serwis money.pl wymienia ocenę nowego ministra aktywów państwowych Jakuba Jaworskiego (z początkiem maja zastąpił pretendenta do europarlamentu Borysa Budkę). Ma chodzić o brak wystarczających kompetencji Regulskiego . Jego CV nie jest długie, znajdujemy w nim sporo funkcji menadżerskich, dalekich jednak od branży motoryzacyjnej czy dealerskiej.
Zobacz też: Miasta chciałyby eksmitować mieszkańców. “Ustawa o prawie lokatorskim jest bolączką”
Kim jest Piotr Regulski?
Do 2017 r. Regulski zajmował kierownicze stanowiska w grupie Impel (branża ochroniarska). Przez ostatnie lata był menadżerem w grupie Orlen, w owym czasie pod zarządem Daniela Obajtka. Gazeta Wyborcza wymienia poza tym kierownicze stanowisko w sieci kiosków Ruch i miejsce w zarządzie w spółce Energa Logistyka (2021-2022).
Chociaż Piotr Regulski został prezesem spółki odpowiedzialnej za produkcję samochodów elektrycznych marki Izera, to nie był menedżerem znanym w branży motoryzacyjnej. Od początku stulecia do 2017 r. zajmował kierownicze stanowiska w grupie Impel, świadczącej usługi ochroniarskie i sprzątania.
Izera bez prezesa. Kim jest Paweł Poneta?
Regulskiego odwołała rada nadzorcza, nominując jednocześnie na stanowisko pełniącego obowiązki Pawła Ponetę, prezesa Tauron Inwestycje, od 2014 r. w Tauron POlska Energia S.A., byłego dyrektora wykonawczego ds. badań i innowacji. W branży od przeszło 20 lat.
Ma na swoim koncie ponad 50 projektów badawczo-rozwojowych i innowacyjnych, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym - czytamy w oświadczeniu.
Co dalej z Izerą?
Losy polskiego samochodu elektrycznego wciąż niejasne. EMP zakończyła pracę nad zaprojektowaniem pierwszego modelu polskiego EV do końca zeszłego roku. Spólka kupiła też działkę w Jaworznie, gdzie miałaby powstać fabryka. Pierwszy kontrakt podpisano w firmą Mirbud ze Skierniewic. Ta miałaby być głównym wykonawcą fabryki. Zezwolenie na budowę zostało już wydane przez prezydenta Jaworzna (maj 2024 r.). Ale o losie Izery zdecyduje nowy wiceminister aktywów państwowych Jakub Jawroski, bowiem w spółce EMP największe udziały ma właśnie Skarb Państwa (91 proc. akcji, reszta to i tak kontrolowane przez państwo spółka Enea, Energa, PGE i Tauron). Rząd już pod przewodnictwem Donalda Tuska zrezygnował z dotowania fabryki w kwocie 1 mld euro, przewidzianych wcześniej w projekcie KPO (rezygnacja została uwzględniona w rewizji KPO).