Sprzedaż przy pomocy feeda produktowego - wskazówki dla każdego e-commerce!
Prowadzisz sklep internetowy i szukasz sposobów na poprawę konwersji? Dowiedz się, jak podnieść sprzedaż za pomocą feeda produktowego, czyli pliku, w którym są zawarte różne informacje na temat sprzedawanych produktów.
Kiedy przyda się feed produktowy?
Plik produktowy pozwala reklamować asortyment sklepu internetowego w różnych miejscach sieci . Staje się to możliwe dzięki integracji feeda z zewnętrznymi kanałami marketingowymi. Klienci mogą oglądać produkty nie tylko bezpośrednio w sklepie online, lecz także na takich stronach jak np. porównywarki cen, serwisy społecznościowe, wyszukiwarki, wirtualne pasaże handlowe czy strony z rabatami .
Feed produktowy znajduje również zastosowanie w sieciach afiliacyjnych . Są to internetowe platformy, które pozwalają reklamować produkty na powiązanych tematycznie serwisach wydawców, np. blogerów czy influencerów.
Za pomocą pliku produktowego warto także prowadzić działania marketingowe w sieci Google. Reklama może znaleźć się bezpośrednio w wyszukiwarce w postaci niedużych zdjęć prezentujących produkt, tytuł, cenę oraz oceny klientów. Materiały reklamowe (banery oraz nagrania video) można również umieścić na stronach partnerskich Google, korzystając z usługi Google Display Network (GDN). Feed produktowy można wykorzystać również w remarketingu – np. na Facebooku, platformie Adform czy w usłudze Google Ads . Metoda ta polega na skierowaniu przekazu reklamowego do tych osób, które już wcześniej odwiedziły stronę sklepu, tj. spędziły na niej określony czas, opuściły ją po dodaniu produktu do koszyka itp.
5 porad dla każdego, kto zaczyna działać z plikiem produktowym
Pamiętaj o właściwym formacie feeda
Platformy marketingowe wymagają przygotowania pliku produktowego w ściśle określonym formacie. Najczęściej będzie to XML lub CSV , choć można się również spotkać z mniej znanymi rozszerzeniami.
Zadbaj o odpowiednią optymalizację pliku produktowego
Plik produktowy powinien spełniać wszystkie wymagania serwisu, z którym właściciel e-commerce chce go z integrować. Warto wykroczyć poza obowiązkowe atrybuty i umieścić w pliku jak najwięcej istotnych informacji . Mogą być to np. dane dotyczące koloru, materiału, rozmiaru, a także metod dostawy i płatności.
Zwróć uwagę na jakość zdjęć
Fotografia powinna przedstawiać rzeczywisty produkt , być czytelna , a także cechować się odpowiednio wysoką rozdzielczością .
Zapewnij bieżącą aktualizacje feeda
Aktualizacja feeda pozwoli zmniejszyć ryzyko utraty zaufania klienta, któremu wyświetliła się reklama z błędną informacją na temat ceny, dostępnych kolorów, rozmiarów produktu, czasu realizacji zamówienia, liczby sztuk na magazynie itp.
Nie zapomnij o dobrym opisie produktu
Zdjęcia czy cena to nie wszystko opis pozwoli uwypuklić najważniejsze cechy produktu i pokazać potencjalnemu klientowi korzyści, jakie zyska dzięki zakupom. Przejrzysty i prosty opis , najlepiej zawierający tzw. USP, czyli unikalną cechę, która wyróżnia produkt spośród pozostałych na tle konkurencji, to jeden z ważniejszych elementów feeda.
Jak sprawnie zarządzać feedem?
Ręczne zarządzanie feedem jest procesem męczącym i czasochłonnym – zwłaszcza jeżeli w sklepie znajduje się ogromna liczba produktów. Dlatego warto korzystać z systemów wspomagających działania z plikiem produktowym . Przykładem może być platforma Feedink , która umożliwia automatyczną integrację z wieloma kanałami marketingowymi. Jeśli nie jesteś pewny, czy taki system wspomoże twój e-commerce, skorzystaj z wersji freemium, która pozwala na zarządzanie feedem zawierającym do 100 produktów – przekonasz się, ile możesz zyskać dzięki takiej automatyzacji!
Artykuł sponsorowany