BiznesINFO.pl Technologie Świetna nowość w Moje ING. Ta funkcja powinna trafić do wszystkich aplikacji bankowych
Fot. biznesinfo.pl

Świetna nowość w Moje ING. Ta funkcja powinna trafić do wszystkich aplikacji bankowych

15 listopada 2023
Autor tekstu: Maciej Olanicki

ING Bank Śląski w ostatnim czasie zapowiedział duże zmiany w swojej aplikacji mobilnej. Wiemy już, że obejmą one nie tylko funkcjonalność, ale także te aspekty jej działania, które są związane z bezpieczeństwem. Szczególną uwagę zwraca bardzo ważna nowość w ochronie przed oszustwami.

Nowa aplikacja Moje ING

Wkrótce klienci ING otrzymają aktualizacji do nowej wersji aplikacji Moje ING . Nie będzie to jedna z pomniejszych aktualizacji, lecz gruntowna przebudowa , dzięki której użytkownicy otrzymają dostęp do wielu nowych funkcji.

Jednym z celów prac nad nową wersją aplikacji było zapewnienie klientom banku dostępu do większych możliwości personalizacyjnych. To użytkownik ma decydować, co będzie wyświetlane na poszczególnych ekranach . Dzięki temu można będzie usprawnić sobie dostęp do tych funkcji aplikacji mobilnych, z których dana osoba korzysta najczęściej.

Ponadto Moje ING zaoferuje także możliwość tworzenia skrótów do poszczególnych modułów, np. systemu płatności BLIK czy komponentu obsługującego bilety komunikacyjne.

Ogromne zmiany w dwóch popularnych bankach. Trzeba wiedzieć, zacznie się 13 listopada

Ochrona przed spoofingiem w Moje ING

Wymienione nowości zdają się jednak mniej istotne w porównaniu z tym, co Moje ING ma zaoferować pod kątem utwardzania bezpieczeństwa zarówno samej aplikacji, jak i w ogóle korzystania z usług banku. Moje ING zaoferuje sprytny sposób na ochronę przed spoofingiem .

W ostatnich tygodniach niemal codziennie dochodziły nas słuchy o kampaniach phishingowych bądź wykorzystujących spoofing, w których napastnicy podszywali się właśnie pod pracowników banków . To właśnie ten obszar chce zabezpieczyć ING Bank Śląski w nowej wersji aplikacji.

Jak donosi Niebezpiecznik, nowa aplikacja będzie miała funkcję, dzięki której będziemy mogli na bieżąco sprawdzić, czy aktualnie bank kontaktuje się z nami telefonicznie. Jeśli zatem odbierzemy telefon od osoby podającej się za pracownika ING, wystarczy przejść do aplikacji i wybrać odpowiednią pozycję z menu. Wyświetlona zostanie tam informacja, czy trwająca rozmowa odbywa się z prawdziwym przedstawicielem banku , wskazane zostanie też jego imię i nazwisko. Jeśli aplikacja nie potwierdzi kontaktu, możemy być pewni, że próbuje się nas oszukać.

ING postawiło na bezpieczeństwo

Pomysł jest godny pochwały i pozostaje żywić nadzieję, że podobne funkcje trafią jak najszybciej do aplikacji innych banków . Ochrona przed spoofingiem nie jest jednak jedyną funkcją związaną z bezpieczeństwem, nad którą pracuje ING. W nowej aplikacji pojawi się też analiza behawioralna (uwierzytelnianie na podstawie zachowań użytkownika) czy obsługa kluczy sprzętowych.

Wszystkie omówione funkcje są dostępne w aplikacji Moje ING wersji 4.11.0 (Android) lub 4.10.0 (iOS), aktualizacja trafia już do użytkowników.

Źródło: Niebezpiecznik

Oszuści podszywają się pod banki i BIK. Uwaga na SMS-y o wnioskach
Nowa funkcja w aplikacji mObywatel. Czekało na nią wielu Polaków
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.
 

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie