Posiadacze starszych kart SIM już za kilka dni mogą mieć poważne problemy. Za tydzień Orange Polska rozpoczyna bowiem wygaszanie starej sieci. Wszystko z powodu niskiego udziału starszej technologii w łącznym ruchu.
Orange to w tej chwili drugi największy operator komórkowy w kraju. Firma ogłosiła szczegóły modernizacji swojej infrastruktury, które poskutkują całkowitym wyłączeniem dostępności sieci 3G. Zgodnie z zapowiedziami z połowy roku proces ten rozpocznie się już pod koniec września.
We wrześniu tego roku Orange wygasi sieć 3G w Pile i Sieradzu, a później w kolejnych miastach. Sieć 3G zostanie w nich zastąpiona 4G/LTE. Operator przypomina, że klienci muszą się do tego odpowiednio przygotować. Aby móc używać internetu, wykonywać połączenia głosowe i wysyłać wiadomości, telefon oraz karta SIM muszą korzystać z 4G/LTE i obsługiwać połączenia w technologii VoLTE.
W drugiej połowie września Orange Polska rozpocznie proces wygaszania sieci 3G. Najpierw nastąpi to w powiatach: wieruszowskim, wieluńskim, pajęczańskim, złotowskim oraz częściowo – w pilskim i wałeckim. Od wtorku 21 marca klienci operatora mogą samodzielnie sprawdzić, czy w przypadku ich karty SIM i telefonu możliwe jest bezproblemowe przejście na sieć 4G, czy też konieczna będzie wymiana karty lub nawet smartfona.
Polscy operatorzy komórkowi, w gronie których m.in. znaleźli się Orange, Play czy T-Mobile, zapowiedzieli wyłączenie swoich sieci 3G. Oznacza to, że starsze smartfony już niebawem nie będą mogły funkcjonować.
Polskie firmy telekomunikacyjne zaczynają wyłączanie sieci 3G, informuje „wyborcza.biz". Niektóre z nich już podjęły decyzję co do terminu, inne jeszcze się zastanawiają. Osoby posiadające starsze smartfony będą musiały je wymienić.
Orange Polska wypłaci abonentom rekompensatę za aktywację serwisów podmiotów trzecich i usług nietelekomunikacyjnych spółki. Taką informację przekazał we wtorek 21 grudnia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.Prezes UOKiK przyjrzał się usłudze typu direct billing i tzw. flash SMS. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję zobowiązującą operatora Orange Polska do wypłaty abonentom rekompensaty i zmiany sposobu działania. Zastrzeżenia wzbudziły nieprawidłowości przy aktywacji płatnych usług oferowanych przez Orange Polska i serwisów subskrypcyjnych świadczonych przez inne podmioty dla abonentów Orange. – Otrzymywaliśmy skargi od konsumentów, którzy byli zaskoczeni wyższym rachunkiem i nie wiedzieli, za co zostały naliczone opłaty. Ze zgłoszeń wynikało, że do aktywacji usług dochodziło nieświadomie – przez kliknięcie w tzw. flash SMS-a, w link na stronie internetowej, w reklamę w grze mobilnej, a także przy wykorzystaniu karty SIM w routerze. Sprawdziliśmy sposób aktywacji tych usług, zasady doliczania przez przedsiębiorcę opłat do rachunku za te treści i odpowiedzi na reklamacje – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
CERT Orange wydał ostrzeżenie przed oszustwami z serii "wangiri". Pod żadnym pozorem nie odbierajcie i nie oddzwaniajcie na numer telefonu, który budzi podejrzenia, chociażby ze względu na swoją nienaturalną długość.Z tego artykułu dowiesz się:Na czym polegają oszustwa z serii "wangiri"Przed jakim numerem telefonu należy się strzecNa jakie innego rodzaju oszustwa trzeba uważać
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie oświadczenie wydało Cert Orange PolskaJakie mogą być skutki nieświadomego działania klientówJak rozpoznać fałszywą wiadomość