Opakowania z plastiku są przedmiotem żywej dyskusji, coraz więcej mówi się o konieczności ograniczenia wytwarzania plastiku. Od zeszłego roku płacimy w sklepach za foliowe reklamówki, czas jednak pójść dalej. Plastikową opłatą mają zostać objęte wszystkie opakowania.
Allegro wprowadza do swojego serwisu system płatności Allegro Pay. Jak deklaruje platforma, ma to być uzupełnienie metod płatności, a nie wprowadzenie konkurencji w ramach dostępnych już rozwiązań. Nowa usługa pozwoli użytkownikom na zakupy w ramach systemu ratalnego.
Lidl obniżył swoje ceny już na początku lipca. To efekt nowej matrycy stawek VAT, która miała zaradzić m.in. na rosnące ceny i pozwolić Polakom kupić więcej za te same pieniądze. Sprzedawcy dostali wolną rękę w kwestii cen detalicznych. a Lidl wraz z kilkoma innymi sieciami sklepów również dostosował się do nowych stawek.
AliExpress ma bardzo poważne plany związane z polskim rynkiem. Mówi nawet o otwarciu nad Wisłą stacjonarnego sklepu. Analizujemy zamierzenia giganta e-zakupów.
Kupować czy pożyczać? Polacy zdecydowali - wolimy posiadać na własność, niż płacić za dzierżawę. Zaskakujące wyniki badania wykonanego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, którego wyniki cytuje portal Money.pl. Jak podkreśla portal w świadomości kulturowej i społecznej w Polsce nadal dominuje pogląd, że posiadanie i własność jest określeniem pozycji społecznej. Jak na nasze nastawienia wobec dóbr materialnych ma wpływ pandemia koronawirusa oraz nadchodzący kryzys, a także obawy o utratę pracy?
Za paliwo zapłacisz bez wchodzenia do sklepu. Innowacyjne rozwiązanie jest już dostępne na stacjach PKN Orlen, a teraz także na wybranych stacjach Carrefoura. Za tankowanie zapłacimy bezpośrednio przy dystrybutorze za pomocą mobilnej aplikacji. Portal Business Insider wskazuje, że rozwiązanie jest także testowane na stacjach należących do koncernu BP.
Wycofująca się z Polski sieć marketów Tesco zaskoczyła swoich klientów. W jednym ze sklepów pojawiło się mleko z chińskimi naklejkami. Sprawa poruszyła internautów zgromadzonych wokół AgroUnii, społeczności która walczy o większy dostęp do polskich produktów w sklepach. Spożywczy patrioci gorąco debatowali, dlaczego w polskich marketach sprzedawane jest mleko z chińskimi napisami na etykiecie. Komentarz w tej sprawie wystosowała centrala Tesco w Polsce.