Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Finanse > Utrudnienia w bankach. Warto się na nie przygotować
Joanna Leja
Joanna Leja 11.12.2021 01:00

Utrudnienia w bankach. Warto się na nie przygotować

bankomat-pieniądze-wypłata-mężczyzna-biznesinfo
Biznesinfo

W ten weekend klienci największych banków znów będą mieli problemy z dostępem do bankowości. Wśród banków, które zapowiedziały utrudnienia, są m.in.: Bank Pekao, Nest Bank, BNP Paribas, Bank Pocztowy.

Niedostępne będą m.in.: serwisy online banków, przelewy BLIK oraz standardowe usługi.

Bank Pekao nocna przerwa

Bank Pekao zapowiedział przerwę sobotę 11 grudnia, pomiędzy północą a godziną 7.00 rano. Niedostępna będzie bankowość internetowa, aplikacja mobilna, Pekao24Makler oraz platformy eTrader Pekao.

Bank Pocztowy zapowiedział przerwę techniczną

W weekend przerwę techniczną zapowiedział też Bank Pocztowy. W godzinach od 22.00 w piątek (10 grudnia) do 14.00 w sobotę 11 grudnia klienci moga się spodziewać przerw w funkcjonowaniu:

  • nowej bankowości internetowej Pocztowy24,

  • bankowości mobilnej Pocztowy,

  • bankowości internetowej Pocztowy24 (biznes.pocztowy.pl),

  • bankowości telefonicznej (dawniej: Telekonto),

  • przyjmowania wniosków o otwarcie Konta w Porządku, kont firmowych oraz w obsłudze formularzy kontaktowych,

  • zawieszenia obsługi produktów oraz wpłat i wypłat w placówkach Poczty Polskiej.

BNP Paribas – prace serwisowe

Klienci BNP Paribas. Bank powinni przygotować się na prace serwisowe zapowiedziane przez bank. Rozpoczną się one o godzinie 2.00 i potrwają do godziny 7.00 w niedzielę 12 grudnia. W tym czasie niedostępne będą systemy GOonline i GOmobile będą niedostępne.

Nest Bank

Nest Bank przekazał, że w ten weekend jego klienci mogą spodziewać się przerwy technicznej, która rozpocznie się w niedzielę o godzinie 0.30 i potrwa do 2.30. W tym czasie bankowość internetowa oraz aplikacja mobilna będą działać w trybie przyjmowania zleceń. Oznacza, to, że:

  • zlecenia (np. zlecenie przelewu) zostaną zapisane w systemie, ale zrealizowane dopiero po zakończeniu prac,

  • usługa Blik będzie w tym czasie niedostępna,

  • nie będzie możliwości realizacji przelewów natychmiastowych oraz doładowania telefonu komórkowego,

  • niedostępne będą operacje na saszetkach (zasilenie, zmiana kwoty, usunięcie saszetki) oraz zarządzanie celami oszczędnościowymi, nie będzie możliwe zasilenie rachunku, do którego została wydana karta debetowa lub kredytowa,

  • niedostępne będą płatności za zakupy internetowe, w tym czasie nie otworzysz nowego konta ani nie złożysz wniosku o wydanie karty (do systemu obsługi wniosków zapraszamy po zakończeniu prac).