Utrudnienia w bankach. Warto się na nie przygotować
W ten weekend klienci największych banków znów będą mieli problemy z dostępem do bankowości. Wśród banków, które zapowiedziały utrudnienia, są m.in.: Bank Pekao, Nest Bank, BNP Paribas, Bank Pocztowy.
Niedostępne będą m.in.: serwisy online banków, przelewy BLIK oraz standardowe usługi.
Bank Pekao nocna przerwa
Bank Pekao zapowiedział przerwę sobotę 11 grudnia, pomiędzy północą a godziną 7.00 rano. Niedostępna będzie bankowość internetowa, aplikacja mobilna, Pekao24Makler oraz platformy eTrader Pekao.
Bank Pocztowy zapowiedział przerwę techniczną
W weekend przerwę techniczną zapowiedział też Bank Pocztowy. W godzinach od 22.00 w piątek (10 grudnia) do 14.00 w sobotę 11 grudnia klienci moga się spodziewać przerw w funkcjonowaniu:
-
nowej bankowości internetowej Pocztowy24,
-
bankowości mobilnej Pocztowy,
-
bankowości internetowej Pocztowy24 (biznes.pocztowy.pl),
-
bankowości telefonicznej (dawniej: Telekonto),
-
przyjmowania wniosków o otwarcie Konta w Porządku, kont firmowych oraz w obsłudze formularzy kontaktowych,
-
zawieszenia obsługi produktów oraz wpłat i wypłat w placówkach Poczty Polskiej.
BNP Paribas – prace serwisowe
Klienci BNP Paribas. Bank powinni przygotować się na prace serwisowe zapowiedziane przez bank. Rozpoczną się one o godzinie 2.00 i potrwają do godziny 7.00 w niedzielę 12 grudnia. W tym czasie niedostępne będą systemy GOonline i GOmobile będą niedostępne.
Nest Bank
Nest Bank przekazał, że w ten weekend jego klienci mogą spodziewać się przerwy technicznej, która rozpocznie się w niedzielę o godzinie 0.30 i potrwa do 2.30. W tym czasie bankowość internetowa oraz aplikacja mobilna będą działać w trybie przyjmowania zleceń. Oznacza, to, że:
-
zlecenia (np. zlecenie przelewu) zostaną zapisane w systemie, ale zrealizowane dopiero po zakończeniu prac,
-
usługa Blik będzie w tym czasie niedostępna,
-
nie będzie możliwości realizacji przelewów natychmiastowych oraz doładowania telefonu komórkowego,
-
niedostępne będą operacje na saszetkach (zasilenie, zmiana kwoty, usunięcie saszetki) oraz zarządzanie celami oszczędnościowymi, nie będzie możliwe zasilenie rachunku, do którego została wydana karta debetowa lub kredytowa,
-
niedostępne będą płatności za zakupy internetowe, w tym czasie nie otworzysz nowego konta ani nie złożysz wniosku o wydanie karty (do systemu obsługi wniosków zapraszamy po zakończeniu prac).