Ważny komunikat od Facebooka. Tym razem to nie oszustwo
W natłoku kampanii phishingowych realizowanych za pośrednictwem Facebooka nietrudno przegapić prawdziwe komunikaty pochodzące od administracji serwisu. Czasem są one bardzo ważne, a ich zignorowanie może narazić na nieprzyjemności. Dlatego zwracamy uwagę, że wysyłane aktualnie przez Facebooka powiadomienie nie jest oszustwem, a na jego treść warto zwrócić uwagę.
Ważne powiadomienie na Facebooku
Opisanemu wyżej podejściu trudno się dziwić – liczba kampanii oszustw, jakie codziennie umykają moderacji serwisu, jest przytłaczająca. O ile samo powstawanie phishingowych można jeszcze zrozumieć, tak ich sponsorowanie, reklamowanie, na czym Facebook zarabia krocie, jest nie do zaakceptowania. Działa to nie tylko na niekorzyść użytkowników, ale też samego serwisu – gdy konieczna jest komunikacja z użytkownikami, ci ignorują podejrzane powiadomienia.
Właśnie teraz mamy do czynienia z taką sytuacją – użytkownicy zgłaszają, że wyświetlane są im nietypowe powiadomienia. Uspokajamy: tym razem nie jest to próba oszustwa, lecz faktyczny komunikat pochodzący od administracji Facebooka. Warto poświęcić mu uwagę, gdyż jego treść jest ważna.
Ten błąd Facebooka przyprawia o zawał serca. Lepiej uważaj, na czyj profil wchodziszMeta i europejski akt o rynku cyfrowym
Komunikat dotyczy zmian, jakie wejdą w życie w serwisach należących do Meta – Facebooku i Instagramie – w związku z wejściem w życie europejskiego aktu o rynku cyfrowym. Nakłada on na tzw. gatekeepers, w których gronie znalazło się Meta, nowe obowiązki. Jednym z nich jest rozdzielenie kont w serwisach należących do jednego podmiotu.
Aktualnie w serwisach społecznościowych należących Meta działa jedno konto, które łączy profile na Facebooku i Instagramie. Na mocy aktu o rynku cyfrowym musi to jednak ulec zmianie i od wejścia nowej regulacji w życie będziemy wykorzystywać dwa niezależne konta. Warto zwrócić uwagę, że plusem nowych warunków usług świadczonych przez Meta będzie możliwość korzystanie z komunikatora Messenger jako z niezależnej od Facebooka platformy. Komunikować się dzięki Messengerowi będziemy mogli także bez konta na Facebooku.
Dodatkowe opłaty dla płacących użytkowników
Są jednak i minusy takiego rozdziału kont, jednak dotyczą one tylko tych użytkowników serwisów należących do Meta, którzy płacą za dostęp do wersji pozbawionej reklam. Dotychczas dokonywali oni jednorazowej opłaty za wszystkie konta, jednak od 1 marca się to zmieni. Od tego dnia Meta będzie naliczać dodatkowe 6 euro za konto w dostępie za pośrednictwem przeglądarki i po 8 euro miesięczne na systemach mobilnych.