Ważny komunikat PKO BP. Dotyczy wszystkich klientów banku
PKO Bank Polski przypomina swoich klientom o pewnej ważnej funkcji. Warto o niej pamiętać, bo może uchronić nas przed oszustwem. Wszystko za sprawą aplikacji banku, którą możemy zainstalować na swoim telefonie.
Bank przypomina, jak uchronić się przed oszustwem
Zbliżają się święta, a wraz z nimi czas przedświątecznych zakupów. W związku z tym bank PKO zaapelował do swoich klientów o szczególną ostrożność. Często zdarza się tak, że oszuści przez telefon podszywają się pod pracowników instytucji , takich jak właśnie banki. Takie zjawisko to spoofing, a PKO BP przypomina, jak się przed tym chronić.
PKO BP apeluje do klientów
PKO BP podkreśla, że w prosty sposób możemy ochronić się przed oszustwem. Jeśli odbierzemy połączenie od kogoś, kto podaje się za pracownika banku możemy zweryfikować jego wiarygodność za pomocą aplikacji IKO, którą możemy zainstalować na naszym telefonie. W mediach społecznościowych bank dokładnie opisuje, jak tego dokonać.
- Podczas rozmowy powiedz, że chcesz zweryfikować tożsamość doradcy w aplikacji,
po chwili dostaniesz powiadomienie push w IKO, potem poproś pracownika o imię, nazwisko i miejsce, z którego dzwoni, jeśli dane są poprawne, potwierdź je i kontynuuj rozmowę. I gotowe! Już wiesz, że rozmawiasz z odpowiednią osobą - czytamy na Facebooku.
Jak rozpoznać, że ktoś podszywa się pod pracownika banku?
Jeśli taka weryfikacja zostanie przeprowadzona poprawnie, to mamy już pewność, że faktycznie rozmawiamy z pracownikiem banku . Jeśli natomiast po drugiej stronie będzie znajdował się oszust, to prawdopodobnie będzie chciał odwieść nas od pomysłu weryfikacji lub po prostu się rozłączy. W takiej sytuacji będziemy mieć pewność, że właśnie uniknęliśmy oszustwa.