Ważny komunikat PKO BP. Już od jutra wyłączają ten sposób płatności
Już 20 marca w banku PKO BP zajdą zmiany w sposobie korzystania z płatności dokonywanych z użyciem smartfonu. Dotychczasowy sposób całkowicie przestanie działać na rzecz bardziej współczesnych rozwiązań stosowanych od dawna w innych bankach.
Od 20 marca koniec płacenia z aplikacją
Dotąd klienci PKO BP mogli płacić za pośrednictwem modułu NFC z użyciem aplikacji mobilnej banku. To do nie niej dodawane były karty płatnicze, i dopiero po uruchomieniu programu można było dokonywać płatności za pomocą mechanizmu łączącego standard emulacji karty HCE z komunikacją Near Field Communication.
Takie rozwiązanie jest dość archaiczne i jego wykorzystanie miało sens jeszcze w czasie, sprzed uruchomienia w Polsce dużych usług płatniczych. Dziś sprawy mają się inaczej, w rezultacie czego PKO BP zdecydowało o porzucenie systemu wykorzystującego HCE w aplikacji. Dotychczasowy sposób przestanie działać już jutro.
Ważny komunikat PKO BP
Oczywiście nie oznacza to, że dla klientów PKO BP płacenie smartfonem będzie odtąd jakkolwiek utrudnione. Bank poleca jeden z dwóch sposobów. Pierwszym z nich jest wykorzystanie systemu BLIK w wariancie zbliżeniowym.
Aby włączyć płacenie zbliżeniowe BLIK-iem, wystarczy włączyć go w ustawieniach, w menu Płatności zbliżeniow e , w kolejnym ekranie wskazać powiązany rachunek oraz sposób potwierdzania aplikacji (odblokowanie ekranu lub PIN do aplikacji). W sklepie podczas zakupów nie prosimy o płacenie BLIK-iem, lecz standardowo o zbliżeniową płatność kartą. Szczegóły można znaleźć na pkobp.pl.
Płatność systemami płatniczymi Google i Apple
Drugim możliwym sposobem dokonywania czynności z użyciem modułu NFC jest poleganie na aplikacjach dostarczonych przez producenta smartfonów. W Androidzie jest to Portfel , do którego wystarczy dodać kartę (wprowadzić dane ręcznie lub zrobić zdjęcie karcie) i potwierdzić dodanie z bankiem – całość odbywa się na smartfonie. Analogicznie karty dodaje się do Apple Pay.