Wielka awaria w PKO BP. Tysiące klientów zgłosiło problemy
Klientów banku PKO BP korzystających z bankowości elektronicznej za pośrednictwem aplikacji mobilnej IKO, czekała dzisiaj niemiła niespodzianka. W różnych częściach kraju wystąpiły problemy z logowaniem.
Niezwykle popularna aplikacja mobilna banku PKO
Przeznaczona dla klientów banku PKO BP aplikacja mobilna IKO, cieszy się dużą popularnością. Jak podaje bank, liczba aktywnych użytkowników aplikacji przekroczyła już 8 mln. Od momentu jej uruchomienia, użytkownicy logowali się w niej aż 9,3 mld razy, wykonując 2,8 mld transakcji na łączną kwotę 778 mld zł.
Mocno wsłuchujemy i wczytujemy się w opinie naszych klientów, dlatego rozbudowujemy aplikację, dostosowaną do ich rosnących potrzeb i wymagań. Te 8 mln aktywnych aplikacji potwierdza, że PKO Bank Polski jest liderem mobilnej bankowości i konsekwentnie, zgodnie ze strategią, rozwija się cyfrowo. Nieustannie rosnące liczby, pokazujące aktywne korzystanie przez użytkowników IKO z usług bankowych i pozabankowych są dowodem na to, że nasza aplikacja jest wygodna, bezpieczna i codziennie aktywnie używana -przekazała dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO BP Katarzyna Dziwulska
Niestety aplikacja nie jest bezawaryjna
Niezależnie gdzie jesteś, masz wszystko pod kontrolą. Płacisz telefonem albo BLIKIEM, gdy nie masz przy sobie karty. Kupujesz bilet na autobus, opłacasz parking - reklamuje na swojej stronie internetowej bank PKO
Niestety słowa bankowych marketingowców nie zawsze mają potwierdzenie w rzeczywistości. Zdarza się, że aplikacja mobilna PKO po prostu nie działa. Taka sytuacja miała miejsce we wtorek, 7 maja. Jak podaje portal Downdetector aż 73 proc. jej użytkowników ma problemy z zalogowaniem się. 22 proc. zgłosiło problemy z użytkowaniem aplikacji.
Awaria w różnych miastach Polski
O tym, że coś się dzieje z bankową aplikacją, klienci zaczęli zgłaszać około godziny 14:30. Zdecydowana większość dotyczyła aplikacji mobilnej. W ciągu godziny problem z działaniem IKO zgłosiło 5 tys. osób.
Utrudnienia występowały w różnych częściach Polski. Problemy zgłaszali użytkownicy m.in. z Warszawy, Krakowa, Poznania i Lublina. Aktualnie bank za pośrednictwem mediów społecznościowych informuje o zakończeniu awarii.
Źródło: PKO BP/O2.pl/Inwestycje.pl