BiznesINFO.pl Technologie Wielka awaria w PKO BP. Tysiące klientów zgłosiło problemy
Fot. materiały własne Iberion

Wielka awaria w PKO BP. Tysiące klientów zgłosiło problemy

7 maja 2024
Autor tekstu: Mateusz Wyderka

Klientów banku PKO BP korzystających z bankowości elektronicznej za pośrednictwem aplikacji mobilnej IKO, czekała dzisiaj niemiła niespodzianka. W różnych częściach kraju wystąpiły problemy z logowaniem.

Niezwykle popularna aplikacja mobilna banku PKO

Przeznaczona dla klientów banku PKO BP aplikacja mobilna IKO, cieszy się dużą popularnością. Jak podaje bank, liczba aktywnych użytkowników aplikacji przekroczyła już 8 mln. Od momentu jej uruchomienia, użytkownicy logowali się w niej aż 9,3 mld razy, wykonując  2,8 mld transakcji na łączną kwotę 778 mld zł.

Mocno wsłuchujemy i wczytujemy się w opinie naszych klientów, dlatego rozbudowujemy aplikację, dostosowaną do ich rosnących potrzeb i wymagań. Te 8 mln aktywnych aplikacji potwierdza, że PKO Bank Polski jest liderem mobilnej bankowości i konsekwentnie, zgodnie ze strategią, rozwija się cyfrowo. Nieustannie rosnące liczby, pokazujące aktywne korzystanie przez użytkowników IKO z usług bankowych i pozabankowych są dowodem na to, że nasza aplikacja jest wygodna, bezpieczna i codziennie aktywnie używana -przekazała dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO BP Katarzyna Dziwulska

Nowa funkcja w Yanosiku. Każdy powinien o niej wiedzieć

Niestety aplikacja nie jest bezawaryjna

Niezależnie gdzie jesteś, masz wszystko pod kontrolą. Płacisz telefonem albo BLIKIEM, gdy nie masz przy sobie karty. Kupujesz bilet na autobus, opłacasz parking - reklamuje na swojej stronie internetowej bank PKO

Niestety słowa bankowych marketingowców nie zawsze mają potwierdzenie w rzeczywistości. Zdarza się, że aplikacja mobilna PKO po prostu nie działa. Taka sytuacja miała miejsce we wtorek, 7 maja. Jak podaje portal Downdetector aż 73 proc. jej użytkowników ma problemy z zalogowaniem się. 22 proc. zgłosiło problemy z użytkowaniem aplikacji.

Awaria w różnych miastach Polski

O tym, że coś się dzieje z bankową aplikacją, klienci zaczęli zgłaszać około godziny 14:30. Zdecydowana większość dotyczyła aplikacji mobilnej. W ciągu godziny problem z działaniem IKO zgłosiło 5 tys. osób.

Utrudnienia występowały w różnych częściach Polski. Problemy zgłaszali użytkownicy m.in. z Warszawy, Krakowa, Poznania i Lublina. Aktualnie bank za pośrednictwem mediów społecznościowych informuje o zakończeniu awarii.

Źródło: PKO BP/O2.pl/Inwestycje.pl

Koniec HBO Max. Nadchodzi nowa usługa, znamy datę premiery
Obserwuj nas w
autor
Mateusz Wyderka

Redaktor portalu Goniec.pl. Magister prawa i teatrolog. Pasjonat Włoch, opery i dobrego kina. Nie wyobrażam sobie domu bez książek.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie