Wyszukaj w serwisie
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Znana amerykańska sieć restauracji niebawem wkroczy na polski rynek. Pierwsze otwarcie w lipcu
Maria Gil-Sobczyk
Maria Gil-Sobczyk 02.06.2023 10:20

Znana amerykańska sieć restauracji niebawem wkroczy na polski rynek. Pierwsze otwarcie w lipcu

flaga USA
Unsplash

Popeyes to sieć restauracji szybkiej obsługi, którą założono w Nowym Orleanie w 1972 roku. Słynie z dań przyrządzanych na bazie kurczaka marynowanego w specjalnych przyprawach oraz serwowania typowych dodatków kuchni amerykańskiej. W lipcu we Wrocławiu otworzy u nas swój pierwszy lokal – donosi „Rzeczpospolita”.

Popeyes wchodzi do Polski

Popeyes jest jedną z największych na świecie sieci restauracji szybkiej obsługi, oferujących przede wszystkim dania z kurczakiem – w ponad 30 krajach na różnych kontynentach ma łącznie 4,2 tys. lokali. Jej właścicielem jest firma, do której należy również m.in. marka Burger King. Z ogromnym entuzjazmem wprowadzamy tę kultową markę na polski rynek. Wierzymy, że goście pokochają wyraziste smaki prosto z Luizjany – mówi Jakub Aleksandrowicz, dyrektor marketingu Popeyes CEE na łamach „Rz”.

Pierwsza restauracja sieci zostanie otwarta w lipcu w Food Stacji Pasażu Grunwaldzkiego we Wrocławiu. Obecnie firma prowadzi rekrutację na różne stanowiska – w tym miejscu zatrudnienie znajdzie kilkadziesiąt osób.

O planach na rozwój Popeye's w Polsce opowiedział w marcu serwisowi retailnet.pl Jerzy Tymofiejew, szef spółki Rex Concepts, która odpowiada za wprowadzenie sieci na polski rynek. Zapowiedział on, że docelowo w naszym kraju, Czechach i w Rumunii ma powstać łącznie 600 restauracji w ciągu 10 lat. Naszym ambitnym planem na ten rok jest otwarcie w sumie 10 restauracji Popeye's w Polsce i w Czechach – powiedział Jerzy Tymofiejew i dodał, że początkowo nowe restauracje będą uruchamiane w największych miastach. 

Wyzwanie dla KFC?

Popeyes Louisiana Kitchen ma w swojej ofercie dania zbliżone do tych proponowanych przez McDonald’s i KFC, stąd też uchodzi za ich konkurencję. Oferuje przede wszystkim dania na bazie kurczaka w stylu kuchni z Luizjany, zarówno w wersji łagodnej, jak i ostrej. Dostępne są też owoce morza, dodatki skrobiowe i warzywne oraz – oczywiście – kanapki. Najbardziej rozpoznawalna jest Chicken Sandwich; kanapka, która szturmem podbiła świat od chwili wprowadzenia jej do menu. W Stanach Zjednoczonych ludzie ustawiali się w kilometrowych kolejkach, aby jej spróbować – zachwala Jakub Aleksandrowicz (cyt. wirtualnemedia.pl).

Marlboro zniknie z rynku. Producent rezygnuje z biznesu tytoniowego.

Polacy ograniczają wydatki na gastronomię

„Rz” informuje, że z raportów ARC Rynek i Opinia czy GfK Polonia wynika, iż w niestabilnych finansowo czasach Polacy ograniczają wydatki na gastronomię – takie oszczędności deklaruje ok. 40-50 proc. zapytanych. Natomiast z danych zgromadzonych przez Dun & Bradstreet wynika, że w ubiegłym roku liczba zawieszanych działalności gastronomicznych wzrosła o 260 proc. w porównaniu do końca 2021 roku – dotyczy to zatem aż 6,5 tys. punktów gastronomicznych.