BiznesINFO.pl Technologie Awaria w znanym banku. Polacy odcięci od dostępu do konta
biznesinfo

Awaria w znanym banku. Polacy odcięci od dostępu do konta

2 listopada 2023
Autor tekstu: Paula Drechsler

W jednym z popularnych w Polsce banków doszło do awarii. Wiele osób zgłaszało problemy z dostępem do konta. “Nie działa nawet BLIK!!!!! Co się dzieje? Czy nasze pieniądze są bezpieczne?!” - napisał jeden z zaniepokojonych klientów.

Problemy z dostępnością usług bankowych

W bankach niekiedy zdarzają się przerwy w dostępie do różnych usług. Najczęściej jest to spowodowane tym, że trwają prace serwisowe, które są niezbędne do utrzymania i aktualizacji systemów informatycznych, ale nie zawsze. Te prace mogą wpływać na dostępność niektórych serwisów bankowych, co może prowadzić do chwilowych niedogodności dla klientów. Banki zazwyczaj starają się wykonywać prace serwisowe w godzinach o niskim natężeniu ruchu, aby zminimalizować zakłócenia dla klientów.

Informacje o planowanych przerwach i pracach serwisowych są zazwyczaj udostępniane klientom z wyprzedzeniem poprzez ogłoszenia na stronach internetowych lub aplikacjach mobilnych banków. Prace serwisowe są istotne dla zapewnienia bezpieczeństwa, niezawodności i aktualności usług bankowych, więc to bardzo ważne. Niekiedy jednak przerwa w dostępie do swojego konta może nieźle zaskoczyć i wywołać sporo stresu, ponieważ spowodowana jest awarią. Z taką sytuacją borykali się dzisiaj klienci jednego z popularnych w Polsce banków.

Znana sieć aptek miała podsłuchiwać pacjentów. "Nie byli informowani o nagrywaniu"

Awaria w Banku Pekao

2 listopada 2023 r. w czwartek ogrom klientów zgłosiło problemy z możliwością zalogowania się, podczas gdy próbowali dostać się do zasobów bankowości internetowej. Jak informowano, wyświetlał się komunikat: "Coś poszło nie tak. Wystąpił problem z aplikacją. Spróbuj ponownie później". Wiele osób najadło się nerwów, ponieważ zostali odcięci od swojego konta w banku i nie byli w stanie dokonywać żadnych operacji, nie szło skorzystać nawet z płatności BLIK.

alert bank pekao
Screen z panelu logowania

Część osób zgłaszała awarię za pomocą serwisu Downdetector, który gromadzi informacje o problemach wysyłanych przez internautów, inni pisali bezpośrednio pod postami reklamowymi i wpisami banku Pekao w mediach społecznościowych. Jak wynika ze wpisów internautów korzystających z usług tej instytucji finansowej, awaria w Banku Pekao rozpoczęła się około godziny 13. To wtedy zaczęła rosnąć liczba zgłoszeń o utrudnieniach. Bank nie wydał jednak oficjalnego komunikatu o awarii. "Wystąpiły chwilowe problemy techniczne" odpisywali jedynie przedstawiciele banku w mediach społecznościowych.

Rzecznik Pekao skomentował awarię

Bank uspokajał też odnośnie do bezpieczeństwa finansów klientów. "Dokładamy wszystkich starań, aby jak najszybciej rozwiązać problemy techniczne" - przytacza serwis TVN24 odpowiedzi banku na jeden z komentarzy internautów. "(...) zapewniamy, że finanse naszych klientów są bezpieczne. Wystąpiły chwilowe problemy techniczne. Przepraszamy i prosimy o cierpliwość " - cytuje Pekao wspomniane źródło.

Downdetector wykres awarii Pekao
Wykres zgłaszania awarii na Downdetector

Jak przekazał serwisowi eska.pl Paweł Jurek, rzecznik prasowy Banku Pekao, utrudnienia trwać miały zaledwie moment i zostały już usunięte.

- To była taka chwilowa niedostępność , która trwała naprawdę kilkanaście minut, natomiast wszystkie usługi działają już od dłuższego czasu bez żadnych zarzutów. Chwilę po godz. 13:00 wszystko zaczęło normalnie funkcjonować.

Chwilę temu rzecznik potwierdził usunięcie przyczyn awarii również portalowi TVN24, tym razem informując, że “Dzisiejsza niedostępność usług mobilnych trwała mniej niż pół godziny”.

KiK właśnie to ogłosił. Ze specjalnej oferty sklepu skorzystał już milion Polaków
Obserwuj nas w
autor
Paula Drechsler

Redaktor Biznesinfo.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: Dariusz.dziduch@iberion.pl
biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat