Bank daje 3 dni. Potem stracisz możliwość płacenia telefonem
Nadchodzą znaczące zmiany dla klientów banku Citi Handlowy. Aby korzystać z płatności dokonywanych z użyciem smartfonu, będzie trzeba wypełnić dodatkowy obowiązek. W innym wypadku karta zostanie odłączona od systemów płatności.
Zmiany w płaceniu smartfonem
Jak donosi serwis warszawawpigulce.pl, Citi Handlowy wprowadzi duże zmiany w mechanizmie dodawania kart płatniczych do najpopularniejszych mobilnych systemów płatniczych . Obejmą Google Pay i Apple Pay. Zmiany są podyktowane względami bezpieczeństwa . Dodanie karty w celu umożliwienia płacenia z użyciem modułu NFC w smartfonie będzie wymagać dodatkowego potwierdzenia.
Aby go dokonać, po dodaniu karty do aplikacji, trzeba będzie zalogować się do bankowości elektronicznej Citi Handlowego. Weryfikacja będzie rozłożona na kilka etapów.
Weryfikacja kart w Citi Handlowy
Po dodaniu karty do Google Pay lub Apple Pay trzeba będzie zalogować się na stronach do swojego konta, a następnie wprowadzić dane karty płatniczej do systemu . Ta operacja wyzwoli drugi składnik uwierzytelnienia – zależnie od preferencji użytkownika może to być SMS lub telefon konsultanta.
Po wprowadzeniu kodu wystarczy go zatwierdzić, by karta dodana wcześniej do mobilnego systemu płatności została zweryfikowana. Odtąd można z jej użyciem dokonywać płatności bez żadnych dalszych zmian.
Warunki do spełnienia
Co ważne, weryfikacji w bankowości elektronicznej trzeba dokonać maksymalnie w ciągu trzech dni od dodania karty do Apple Pay czy Google Play. Po upływie tego czasu karta zostanie automatycznie usunięta z aplikacji portfela na smartfonie z powodu braku zatwierdzenia środka płatniczego przez bank. Co ważne, dotyczy to też osób, które już dodali kartę – także oni muszą zweryfikować karty.
Nowe zasady dodawania kart do systemów płatniczych w Citi Handlowy wejdą w życie 21 maja 2024 r. W przypadku osób, które już korzystają z kart na swoich smartfonach, termin upływa 15 czerwca 2024 r.
Źródło: warszawawpigulce.pl