Błyskotliwa odpowiedź Samsunga na reklamę Apple. Tak się robi marketing
Na firmę markowaną nadgryzionym jabłuszkiem spadła niedawno fala krytyki za spot, w którym reklamowała swojego nowego iPada. W spocie mogliśmy obserwować jak zgniatane są rozmaite przedmioty - w tym instrumenty muzyczne, narzędzia i różne sprzęty, bo wszystko to miał zastąpić nowy tablet od Apple. Samsung nie czekał i szybko wykorzystał potknięcie giganta z Cupertino.
Niefortunna reklama
Kiedy Apple opublikowało swój najnowszy spot zatytułowany ”Crush!” (ang. zmiażdżyć!), spadła na nią najwyraźniej niespodziewana fala krytyki. Odbiorcom nie spodobało się, że film przedstawia wielką prasę przemysłową, która dosłownie miażdży wszelkiego rodzaju owoce kultury , takie jak instrumenty muzyczne, farby, rzeźby, popiersia, sprzęt fotograficzny i tak dalej. W konsekwencji Apple wydało oświadczenie, w którym przeprosiło za swój spot.
Szybka odpowiedź rywala
Zamieszanie, które powstało, postanowił wykorzystać inny technologiczny gigant i bezpośredni konkurent Apple – koreański Samsung . Firma wydała własny film – przedstawia on kobietę, która znajduje bałagan wywołany prasą przemysłową i milcząc ogląda zniszczone sprzęty. Następnie podnosi gitarę i zaczyna na niej grać. Swój spot Samsung zatytułował ”Creativity cannot be crushed” (ang. kreatywności nie można zmiażdżyć).
Niegroźne kuksańce
Reklamy nawiązujące do działań konkurencji są często traktowane jako wyjątkowy smaczek przez zwolenników poszczególnych marek. Trudno jednak oczekiwać, że wzajemne kuksańce mogą mieć znaczący wpływ na wyniki zarówno Apple, jak i Samsunga. Obie firmy przy okazji premier kolejnych urządzeń, znajdują swoich wiernych klientów na całym świecie i póki co nic nie wskazuje, by w najbliższej przyszłości mogło się to zmienić.