Duży polski bank ostrzega. Chodzi o bezpieczeństwo twoich pieniędzy
Oszustwa internetowe są coraz bardziej powszechne i wyrafinowane. Banki, pełniąc kluczową rolę w systemie finansowym, ostrzegają swoich klientów przed rosnącym zagrożeniem ze strony oszustów, którzy wykorzystują różnorodne metody, aby wyłudzić dane osobowe i pieniądze. Jeden z banków - Bank Pocztowy ostrzega przed nowymi rodzajami oszustw. Szczegóły poniżej.
Bank Pocztowy ostrzega
Dzwoni osoba podająca się za pracownika działu bezpieczeństwa Banku, informująca o rzekomym wstrzymaniu transakcji lub pożyczce wziętej na Twoje dane?
Namawia do zainstalowania na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnego pulpitu np. AnyDesk, TeamViewer QuickSupport, Zoom?
Nie podawaj żadnych danych i rozłącz się, jest to próba oszustwa - informuje w komunikacie Bank Pocztowy.
Na co zwracać uwagę i czego nie robić
Bank informuje, że w rzeczywistości oszuści chcą uzyskać od Ciebie dane do logowania do bankowości elektronicznej, dane karty.
Bank przypomina również, że pracownicy Banku Pocztowego nigdy nie poproszą Cię o:
- Zainstalowanie dodatkowego oprogramowania w tym takiego, które umożliwiłoby zdalny dostęp do Twojego urządzenia
- Podanie danych do bankowości elektronicznej
- Podanie pełnego numeru karty i kodu CVC2
Zaawansowane metody działania oszustów
Należy mieć na uwadze, że niektórzy oszuści są w stanie ukryć prawdziwy numer telefonu, z którego dzwonią. Mogą podmienić go na numer infolinii lub nazwę banku, aby sprawić wrażenie, że pochodzą z wiarygodnego źródła.