ING Bank Śląski wydał pilny komunikat. Oszuści dzwonią do klientów
Bank ING wydał komunikat, w którym ostrzega przed niebezpiecznymi połączeniami telefonicznymi. Oszuści udają pracowników banku i wyłudzają dane ofiar lub pieniądze. Schematy ich postępowania są typowe.
Podają się za pracowników banku
ING Bank Śląski postanowił ostrzec swoich klientów w związku z trwającą ofensywą spoofingową. Oszuści dzwonią do ludzi i udają pracowników banku. Numery wybierają losowo, bez względu na to, czy ktoś jest klientem ING, czy też nie. Prędzej czy później trafiają na właściciela konta w tym banku i wtedy zaczyna się feeria kłamstw.
Dzwoniące osoby przekonują, że konto ofiary, z którą udało im się połączyć, wymaga na przykład natychmiastowych działań w związku z jakąkolwiek sytuacją. Następnie starają się wyłudzić wrażliwe dane osobowe i bankowe ofiar zapewniając, że chodzi o identyfikację i potwierdzenie właściciela konta. W innych sytuacjach oszuści wmawiają, że niezbędne jest wykonanie przelewu, na przykład, by konto zachowało ważność. To typowe dla metody zwanej spoofingiem.
Używaj aplikacji
ING Bank Śląski przypomina, że j eśli telefon naprawdę wykonuje ktoś zatrudniony w banku, aplikacja mobilna ING o tym powiadomi. Bank apeluje też o weryfikację osoby dzwoniącej poprzez poznanie danych osobowych pracownika, a następnie sprawdzenie w aplikacji, czy rzeczywiście jest on osoba, za którą się podaje.
W przypadku, w którym któryś z powyższych sposobów nie wykaże zgodności, najlepiej natychmiast się rozłączyć i zablokować numer, z którego dzwoniono.
Można stracić wszystko
ING Bank Śląski przypomina, że ostrożność i świadomość potencjalnych zagrożeń oraz wykorzystywanie udostępnionych przez bank narzędzi, są kluczami do zapewnienia bezpieczeństwa swoim środkom. Oszuści mogą wykonywać mnóstwo nieudanych połączeń, ale w końcu zdarza im się trafić na kogoś łatwowiernego. Mieszkanka Białegostoku w wyniku podobnego oszustwa straciła ponad 700 tys. zł.