Koniec z dotychczasowymi legitymacjami szkolnymi. Zmiany od 13 lipca
Tradycyjne papierowe legitymacje szkolne odchodzą do historii. Od 13 lipca wszystkie nowe legitymacje będą wydawane wyłącznie w formie plastikowej, zgodnie z nowymi przepisami.
Nowa era legitymacji szkolnych
Zmiana formy legitymacji szkolnych to wynik nowelizacji ustawy o dokumentach publicznych oraz rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji. Nowe przepisy określają minimalne zabezpieczenia, jakie muszą mieć dokumenty publiczne, aby były chronione przed fałszerstwem. Tradycyjne papierowe legitymacje nie spełniały tych wymogów, co wymusiło wprowadzenie nowych, plastikowych dokumentów.
Zmiany i wymogi
Od 13 lipca wszystkie nowe legitymacje szkolne będą wydawane w formie plastikowych kart o wymiarach 86,5 × 53,98 mm , co odpowiada wielkości kart kredytowych. Mogą one również zawierać elektroniczną warstwę bezstykową. Na nowej legitymacji znajdą się zdjęcie ucznia , jego imię i nazwisko , numer PESEL , nazwa i adres szkoły , nazwisko dyrektora , data wydania dokumentu oraz numer legitymacji .
Rewers legitymacji będzie zawierał informacje o uprawnieniach do ulg na przejazdy publicznym transportem, które będą potwierdzane holograficznymi naklejkami, wydawanymi do 30 września dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
ZOBACZ TAKŻE: Nie skorzystasz z tej funkcji w mObywatelu. Zapowiedziano przerwę techniczną
Przejściowy okres ważności
Papierowe legitymacje wydane przed 13 lipca zachowają swoją ważność do zakończenia nauki przez uczniów . Tymczasem nowe plastikowe dokumenty zapewnią większe bezpieczeństwo i trwałość, co jest kluczowe w zapobieganiu fałszerstwom. Szkoły, które dotąd nie korzystały z plastikowych legitymacji, teraz nie mają innego wyboru i muszą dostosować się do nowych przepisów.