Korzystasz z bankomatów? Uważaj, możesz nie uniknąć dodatkowej opłaty
Większość klientów banków pamięta o zapisach w umowach o prowadzeniu konta, które dotyczą zwolnienia z opłat za korzystanie z określonych bankomatów. Okazuje się jednak, że operatorzy urządzeń uciekają się do bardzo nieciekawych praktyk, aby zdobyć od osób wypłacających pieniądze dodatkowe prowizje.
Jak uniknąć dodatkowej opłaty w bankomacie?
Scenariusz jest taki sam jak w innych tego typu przypadkach. Klient podchodzi do bankomatu, wkłada kartę, przechodzi przez cały proces wypłaty pieniędzy, i na koniec odbiera kartę oraz ewentualnie potwierdzenie wypłaty .
Później, sprawdzając stan swojego konta, ten sam klient odkrywa, że bankomat pobrał opłatę 5 zł. Jakim cudem to możliwe, skoro za wypłaty z tychże urządzeń bardzo często użytkownicy banków w konkretnych przypadkach są zwolnieni ?
Korzystasz z bankomatów? Uważaj możesz zapłacić dodatkową opłatę
Jak podaje portal biznes.interia.pl, taka sytuacja ma właśnie miejsce z bankomatami sieci Euronet. Ostatnie zmiany w oprogramowaniu urządzeń dodały bowiem ukrytą opłatę , której wielu użytkowników w ogóle się nie spodziewa.
Wybierając wypłatę pieniędzy w dotychczasowy sposób, bardzo prawdopodobne jest, że wypłacający pieniądze odruchowo kliknie na opcję “Wypłata PLN i saldo”. Przed zmianami była to tylko jedna z dostępnych opcji - obecnie zaś widnieje ona na pierwszym ekranie jako jedna z dwóch możliwości wyboru. I to właśnie ta opcja pobiera z konta klienta 5 zł prowizji, właśnie za sprawdzenie salda.
Euronet zabrał głos
Czy można w jakiś sposób uniknąć opłaty? Paradoksalnie tak, jednak trzeba zadziałać “wbrew” intuicji - jedyną opcją poza “wypłatą i saldem” na pierwszym ekranie jest bowiem pozycja “inne usługi”. I to tutaj ukryto darmową opcję wypłaty środków.
Sam Euronet tłumaczy zmianę w dość pokrętny sposób. Jak wynika z oświadczenia cytowanego przez biznes.interia.pl, przyczyną jest… zapewnienie większego zakresu dostępności usług . Firma zaznacza, że w dalszym ciągu jest możliwe wykonanie ich osobno, zaś wybór należy do użytkownika. Pytanie tylko, czy w takim wypadku nie powinna się pojawić informacja, że dana usługa jest dodatkowo płatna?
źródło: biznes.interia.pl