Krytyczna awaria w PKO BP. Klientom banku puściły nerwy. "Jesteście śmieszni"
Czwartek dopiero się zaczął, a klienci polskiego banku już przeżywali chwile grozy. W związku z awarią utracili dostęp do najbardziej podstawowych funkcji bankowości elektronicznej. Niedługo później bank wydał komunikat w tej sprawie. Oburzenie klientów w tym wypadku było jak najbardziej zrozumiałe. Co dokładnie się wydarzyło? Takiego finału nikt się nie spodziewał.
Wielka awaria w PKO Banku Polskim
Na co dzień trudno nam wyobrazić sobie życie bez płatności bezgotówkowych. Płacimy kartą, korzystamy z BLIK-a i przelewu robiąc zakupy w internecie. Nic więc dziwnego, że czwartkowa awaria w PKO BP to niemały kłopot dla wszystkich klientów, choć nie to było najgorsze.
Awaria rozpoczęła się o 12:50. Po tej godzinie osoby posiadające konto w tym banku nie mogły wykonywać przelewów ani zalogować się do serwisu , pojawiły się też problemy z płatnością BLIK, ale to nie wszystko.
Ogłoszenie PKO BP. Klienci banku nie byli zadowoleni
Sytuacja brzmiała poważnie, ponieważ, jak informuje telepolis.pl, pracownicy mieli otrzymać komunikat o statusie krytycznym. Około dwie godziny po wystąpieniu awarii, na mediach społecznościowych spółki pojawił się jednak wpis w tej sprawie: “Aktualizacja! Aplikacja IPKO i serwis iPKO są już w pełni dostępne”.
W komentarzach jednak klienci nie kryli oburzenia. Choć część internautów przyznała, że odzyskała już dostęp do swoich finansów, wielu pisało, że wciąż nie może korzystać z bankowości elektronicznej .
Nic nie działa!
Jesteście śmieszni
Co tam się z wami ostatnio dzieje, dobrze że mam kilka kont, bo u was to awaria za awarią — to tylko kilka przykładów komentarzy opublikowanych pod postem.
W odpowiedzi PKO zachęca, by “sprawdzić jeszcze raz” . Spółka zapewnia, że pracuje nad tym, by takie sytuacje już się nie powtórzyły.
Początek lutego znów bez PKO
Na oficjalnej stronie banku pojawiła się również informacja w sprawie planowanej przerwy technicznej. W nocy z 1. na 2. lutego, między 21:00 a 6:00, klienci mogą nie mieć dostępu do usług w serwisach w serwisach iPKO, iPKO biznes i aplikacjach IKO oraz iPKO biznes mobile.
Spółka zachęca, by planowane transakcje wykonać z wyprzedzeniem. Jednocześnie przeprasza za niedogodności.